maandag 14 februari 2011

Skin Crisis :(

 

Argh... mijn huid is echt een ramp jongens, echt zo erg heb ik het de laatste jaren niet gehad. Hier op de foto valt het eigenlijk nog wel mee, omdat het felle daglicht alles lichter maakt en hier is het reliëf (ja, er is relief) niet goed te zien. Anyways, ik ben helemaal niet gelukkig met mijn huid op het moment en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet...



Ik heb altijd de neiging om extra vaak, extra goed en extra grondig te reinigen, maar vaak heeft dat juist een averechts effect. Ook smeer ik meer make-up op en als je bijvoorbeeld in slaap valt met je make-up nog op (ja, dat gebeurt soms...) dan is dat ook niet bepaald bevorderlijk voor je huid.

Waar ik last van heb, zoals je op de foto kan zien, is een ongave huid met vergrote poriën, mee-eters en puistjes. De een is nog niet verdwenen of de volgende kolonie staat al weer te trappelen om hun kop op te steken! 

Ik weet niet waarom ik er ineens zo'n last van heb en wat ik moet doen om het weer te maken zoals het was, maar ik heb mezelf voorgenomen om doordeweeks geen foundation te dragen, alleen een vleugje MAC Mineralized Skin Finish. Iedere avond ga ik mijn gezicht wassen met honing, want zoals je in het Alles over...Honing artikel kon lezen is honing het middel om bacteriën en dus ontstekingen tegen te gaan terwijl het tegelijkertijd kalmeert. 

Ik zal een update van mijn huid geven als ik weer terug ben uit NYC, ik hoop dat het werkt! Duimen jullie voor mijn huid? Tips zijn overigens van harte welkom! Hebben jullie wel eens een huid crisis meegemaakt? En zo ja, wat deden jullie dan om het weer beter te maken?

Until next time,
Serena Verbon

ps. vanmiddag een (Valentijns) winactie online! Allemaal meedoen!