dinsdag 22 februari 2011

Review: NYC separating mascara


Vorige week gaf ik jullie vast een sneakpeek van een gedeelte van de NYC collectie die vanaf 1 maart te koop is bij de Kruidvat filialen. Fijn, een nieuw budgetmerk is ten alle tijde welkom! De afgelopen week heb ik de high definition separating mascara voor jullie getest en omdat we nu in NYC zijn leek het me wel toepasselijk om een review te schrijven over deze veelbelovende mascara.


De high definition separating mascara van NYC zit in een opvallende, knalgele huls. De inhoud is 8 ml en de prijs is €4,99 (maar ik weet het niet zeker omdat ik de persmap thuis heb laten liggen, het kan ook €3,99 zijn). In ieder geval een fijn prijsje! Het borsteltje is van plastic (en dus niet harig, zegmaar). Wat me opvalt is dat het borsteltje veel product opneemt, zoals je kan zien op de foto hieronder zit er vrij veel mascara op het borsteltje, vooral op de punt zit een dikke klodder. Een tip is daarom om het borsteltje stevig aan de binnenkant van de huls te drukken terwijl je hem omhoog haalt, zodat er geen overtollige mascara op het borsteltje zit voor gebruik.


Het aanbrengen gaat erg goed. Met slechts 3 keer aanbrengen zijn al je wimpers bedekt met een laagje mascara. Je moet wel uitkijken, want voordat je het weet krijg je spinnenpoten. Ik ben gewend om een paar keer over mijn wimpers te gaan met een borsteltje, maar als je dat met deze mascara doet kleven je wimpers al snel aan elkaar. Als je het borsteltje goed 'afveegt' zul je hier minder snel last van hebben.

Deze mascara heeft geen vezeltjes (gelukkig, hier ben ik echt geen fan van), maar verlengt wel mijn wimpers iets zoals je op de foto hieronder kan zien. Verder zijn ze voller en hebben ze meer volume, maar deze formule zorgt niet voor krullende wimpers. Gebruik dus eventueel een wimperkrultang. Deze mascara pakt ook alle kleine wimperhaartjes, een dik pluspunt!


De foto's spreken boekdelen denk ik. NYC high definition separating mascara is een prima mascara die doet wat een gemiddelde mascara doet. Het maakt wimpers iets langer, iets voller en iets meer volumineus. Separating is misschien iets te veel van het goede, aangezien je snel samenklonterende wimpers krijgt als je het borsteltje niet goed afveegt of als je net iets te vaak over je wimpers borstelt. Een mascara met een kleine handleiding dus, maar op de juiste manier gebruikt is dit een mascara waarbij je waar krijgt voor je geld. Vooral het feit dat deze mascara die babywimperhaartjes pakt aan de binnenkant van je oog en je wimpers onder je oog is een plus.

Wat is jullie favoriete budget mascara?

Until next time,
Serena Verbon