dinsdag 22 februari 2011

Mijn nieuwe juweeltje


Ten eerste excuses! Ik had een shoplog beloofd, maar gisteren waren we zo moe toen we terug op onze hotelkamer waren dat ik de kracht niet meer had om een video op te nemen. Wel heb ik iets moois gefotografeerd wat ik graag aan jullie wil laten zien. Gisteren kocht ik een prachtig nieuw juweeltje in een schattig boetiekje in Greenwich Village. My preciousssss....




Ik ben dol op hout en het liefst in combinatie met modern. In mijn huis heb ik veel houten meubels, maar ook een strakke, witleren bank. Het contrast spreekt me erg aan, en dat was precies waarom ik deze ring ook zo aantrekkelijk vond. Het donkere, organisch gevormde hout staat prachtig in combinatie met de titanium druzy, die bijna lijkt op een stukje planeet. De gouden band is een perfecte overgang tussen deze twee materialen.


Titanium druzy is de naam van de steen die in de houten zetting zit. Een druzy is een edelsteen, meestal een kwarts. Bij het openen van zo'n kwarts steen bevindt zich soms aan de binnenkant een prachtige, fijn gefaceteerde oppervlakte en dat noemt men een druzy. Om deze binnenkant te accentueren wordt er kunstmatig een laagje titanium op aangebracht zodat de druzy nog meer schittert en shined. Dit wordt een titanium druzy genoemd.


Deze ring is een artisan designer ring, gemaakt door een sieraden designer genaamd Marcia Moran. Iedere ring die ze maakt is uniek en handcrafted. Ik wilde de ring graag om mijn middelvinger dragen, om andere vingers zit de ring niet lekker omdat het zo'n joekel is. De ring is in het echt NOG mooier, hij schittert zilver en goud en ik kan mijn ogen er nauwelijks van af houden.

Voordat ik naar New York ging wilde ik mezelf trakteren op een Tiffany's key. Deze ring bevindt zich ongeveer in dezelfde prijsklasse, maar ik ben hier eerlijk gezegd veel blijer mee. Het was echt liefde op het eerste gezicht en het voelt als een 'treasure' om mijn vinger. Mijn juweeltje, my precious. Ik ben er heel trots op! Het voelt als een soort beloning voor de lange dagen die ik de laatste maanden heb gemaakt.


Sorry dat de foto's wat gelig zijn, de belichting hier in de hotelkamer is niet helemaal top. 

Welk sieraad is momenteel jullie favoriet, waar zijn jullie het meest trots op?

Until next time,
Serena Verbon