zondag 27 februari 2011

Make Up Store Microshadows


Make Up Store opende haar deuren in juni 2010, vlak naast de MAC store aan de Heiligeweg in Amsterdam centrum. Sinds de opening hop ik er regelmatig even binnen en ik vertrek haast nooit met lege handen. De producten van MUS zijn echte aanraders! In de Make up Store in London scoorde ik nieuwe Microshadows en een Blush in warme tinten waarmee ik een prachtige ooglook heb gemaakt. Klik verder voor de foto's!






MUS heeft twee soorten compacte oogschaduw; cybershadow en microshadow. Ondanks hun naam bevindt de microshadow zich juist in de grootste doosjes. Cybershadow zit in de kleinere doosjes, deze oogschaduw is meer creamy van structuur en bevat meer parelmoer pigmenten.

Het leuke aan de producten van MUS is dat er juist wordt gestimuleerd om ze voor meerdere doeleinden te gebruiken. Zo kun je de microshadows prima gebruiken als blush, highlighter of eyeliner (in combinatie met mixing medium) en is de blush ook te gebruiken als oogschaduw. 

Ik kocht drie microshadows en een blush. Deze producten hebben dezelfde afmetingen qua doosjes, maar de blush bevat 2,5 gram product en kost €18 en de microshadows bevatten 3,5 gram product en kosten €16 per stuk. Met de blush ben je dus eigenlijk duurder uit. De doosjes zijn zwart en chique  en door de signature M kun je een beetje zien welke kleur zich aan de binnenkant bevindt. De doosjes gaan open en dicht met een handig klepje.



Ruby / Jubilee
Ruby is een microshadow en heeft gek genoeg geen robijnrode kleur. De kleur is eerder licht koraaloranje en het bevat heel veel prachtige subtiele gouden glittertjes. De finish is van Ruby is goud, het heeft een gouden glans. Jubilee is ook een microshadow, het is een zwarte oogschaduw bomvol subtiele gouden glittertjes. In bepaald licht lijkt de kleur zelfs een soort olijfgroene gloed te hebben.

Gold Fusion/Cashmere
Gold Fusion is een blush. De kleur is chocoladebruin met een roodpaarse ondertoon en het bevat schitterende subtiele gouden glittertjes. Het is eigenlijk een soort kastanjebruin. Cashmere is een cybershadow in een hele neutrale kleu, die ik het beste kan omschrijven als heel lichtbruin met een warme, bronze/oranje ondertoon. Cashmere heeft een parelmoer finish, zonder glittertjes.

Swatches

De kleuren hierboven komen niet helemaal overeen met de kleuren in het echt. Gold Fussion bijvoorbeeld oogt hier heel rood, maar in het echt is het meer bordeaux/bruin. Ruby is minder fel van kleur en de gouden finish komt hier niet mooi tot uiting. Cashmere komt overeen. Jubilee is donkerder en de glitterende gouden shimmers komen niet mooi tot uiting. Conclusie, de kleuren zijn in het echt nog mooier dan op de foto!

De kleuren die ik heb gekozen hebben allemaal warme ondertonen en combineren mooi met elkaar, je kunt ze mooi in elkaar over laten lopen. Voor de look hieronder heb ik eerst een dun laagje goud uit het MUFE flash color palette aangebracht over mijn oogleden en vervolgens de oogschaduw kleuren van MUS. De kleuren Ruby en Gold Fusion zijn vrij fel en rood en ik betwijfelde of ik er een look mee kon maken zonder dat het leek alsof ik had gehuild of ziek was, maar ik vind de uiteindelijke look best geslaagd! Het doet me denken aan de herfst of aan een zonsondergang.





Goud uit het MUFE palette in de ooghoeken, Ruby en Gold Fusion op het bewegend ooglid, Cashmere in de crease en Jubilee onder het oog en als eyeliner. Love this look!

De oogschaduw en de blush zijn goed gepigmenteerd, de kleuren zijn gemakkelijk te blenden met elkaar en lopen mooi in elkaar over. Het enige wat ik heb aan te merken is het 'kruimel gehalte'. Als je je kwast over het oogschaduw oppervlakte haalt komen er best veel kruimels van de oogschaduw af. Om die reden breng ik de kleur liever met mijn vingers aan (of zo'n spons applicatortje) en blend ik het vervolgens met een kwast. Als je je kwast in de oogschaduw dept en drukt valt het op zich wel mee met de kruimels, het is gewoon een kwestie van wennen.

Mocht je de Make Up Store gaan bezoeken aan de Heiligeweg in Amsterdam centrum, bekijk dan zeker even de microshadows. They are worth it! Ook hun oogpotloden zijn prachtig en bekijk ook zeker even hun nagellakjes (ze hebben holografische). Wat ik zelf erg leuk vind is het M Magazine, een glossy vol met prachtige inspirerende beautylooks. Er komen er dacht ik 4 per jaar uit. Bekijk hun officiële website voor alle producten en hun prijzen (handig!) en meer interessant nieuws.


Hebben jullie al Make Up Store producten aan je stash gevoegd? Of heb je een aantal producten op je wishlist staan?


Until next time,
Serena Verbon