donderdag 3 februari 2011

MAC Mixing Medium Eyeliner


Or is that just me? Als ik pigmenten zie, of losse oogschaduw, dan vind ik het prachtig! Maar ik kan er gewoon niet mee overweg. Ze zitten vaak in zo'n klein potje of flesje met smalle opening, dus het is ten eerste al een gedoe om het eruit te krijgen. Je hebt daarnaast iets van een bakje nodig of je werkt in de dop. Wat een geklieder! Vervolgens moet het op je oog dus doop je je kwast in het poeder, dat vliegt alle kanten op, en met veel pijn en moeite kom je erachter dat er minstens net zo veel oogschaduw op als onder je oog zit. Heb jij hier ook last van? Lees dan verder voor DE oplossing om op een handige manier met pigments om te gaan.


Op de IMATS beurs was ik op zoek naar iets waarmee ik beter overweg zou kunnen met pigments. Bij de MAC stand vroeg ik om advies en de MUA kwam met een klein tubetje Mixing Medium aanzetten.


Toen ik de Mixing Medium in mijn shoplog liet zien werd me meteen op het hart gedrukt dat dit NIET OK was. Ik citeer @Rockslam:

Serena, die mixing medium gel van MAC is NIET eye safe. NIET!! Je mag het niet in je eye area gebruiken. De MAC Pro's probeerden me dit wel eens wijs te maken maar het staat duidelijk aangegeven op de website/doosje. Er zit namelijk ALCOHOL in. Als je mixing medium wil gebruiken voor pigments op je ogen, koop dan de WATER based mixing medium (er is er ook 1 die ALCOHOL based mixing medium heet, die dus duidelijk ook niet). Die obv water is wél veilig voor gebruik in je eye area!!!


Gelukkig is deze specifieke Mixing Medium wel eyesafe! Op het doosje staat een stickertje met de tekst 'eyeliner' en toen ik bij de ingrediënten keek zag ik dat deze Mixing Medium op waterbasis is en geen alcohol bevat. Pfiew! Let dus goed op als je dit product wil kopen en kijk ook even IN het doosje naar het papiertje waar de ingrediënten op staan, just in case.





In Miami kocht ik een keer een doosje MAC pigmenten omdat ik de kleuren en de shine niet kon weerstaan. Het was overigens echt een koopje; 4 flesjes met pigments en eentje met glitters samen voor $25, omgerekend kwam dat op €4 per flesje. Anyways, de pigments zijn onaangeroerd en ik heb ze net vanonder het stof vandaan getrokken voor een testje. Ik heb ze tot nu toe nooit gebruikt, echt zonde!


Wat ik doe is een beetje pigment in een bakje tikken en daar een kleine hoeveelheid mixing medium aan toevoegen;



Vervolgens pak ik een platte oogschaduw kwast en meng alles tot een smeuïg en vloeibaar geheel. De structuur lijkt op die van metallic olieverf. I like this! Ik ben een groot voorstander van creamy eyeshadows (bijvoorbeeld de creaseless creams van Benefit) dus op deze manier kan ik er wel mee overweg.



Zo lang het nog 'nat' is kun je het aanbrengen op je oogleden, maar zodra het opgedroogd is gaat het nergens meer heen. Het zit muurvast op zijn plaats en zelfs met hard vegen verplaats het niet. Dit heeft zo zijn voordelen en zijn nadelen. Een nadeel is dat blenden heel snel moet gebeuren, maar een voordeel is dat het de hele dag (toch zeker 8 uur) goed op zijn plek blijft zitten (zelfs zonder creasen) en als basis voor nog meer oogschaduw kan dienen. Overigens, als je graag het effect van strakke lijnen wil creëren is het natuurlijk ideaal dat er niet te blenden valt na opdrogen.



Ik heb de pigmenten snel op mijn oogleden aangebracht, zonder blenden. Na opdrogen vormt dit een prima basis om oogschaduw op aan te brengen, voor een nog intenser resultaat.



Na opdrogen bracht ik met een blending brush nog een highlighter aan onder mijn wenkbrauwen en heb ik een donkerbruine kleur met de rest geblend zodat de kleuren mooier in elkaar overlopen. Verder heb ik nog een dikke eyeliner streep gezet met een potloodje. Hieronder het resultaat;



Ik ben blij met mijn Mixing Medium! Ik heb nu eindelijk een manier gevonden om mijn pigmenten te gebruiken. Overigens gebruik ik geen kommetje (wel even voor de foto) maar mijn stainless steel schilders palet (met deukjes) die ik op de IMATS kocht en jullie in mijn eerste shoplog video liet zien. Op deze manier kun je ook gemakkelijk je eigen kleuren oogschaduw maken door pigmenten te mengen. Dit gaat niet met pressed oogschaduw, dus dat is dan wel weer een voordeel van pigmenten! 

Wat ook kan, maar dan heb je wel donkere en gepigmenteerde eyeshadow nodig, is gelliners maken met deze mixing medium. Ik heb het nog niet geprobeerd maar op MakeUpAlley las ik dat het kon en goed ging, tussen alle positieve comments door.

MAC Mixing Medium kost volgens mij rond de €15 als ik het goed heb, ik heb de bonnetjes weggegooid voordat ik terug ging naar Nederland dus ik weet het niet meer precies. I'm so sorry! Als iemand de juiste prijs weet, let me know, dan pas ik het meteen aan. Het is in elk geval zuinig in gebruik dus met dit tubetje van 10 ml zal ik best een tijdje mee kunnen doen. Dit product is een Pro product, dus ik denk eerlijk gezegd dat het alleen verkrijgbaar is in de MAC Pro Store aan de Heiligeweg in Amsterdam. But again, I'm not sure.

Sorry for the lack of info, ik hoop dat jullie het door de vingers zien! Ik wilde dit product gewoon snel aan jullie laten zien omdat ik er zo enthousiast over ben. Eerst wist ik niet wat ik met die verrekte pigments aan moest en nu heb ik ze allemaal van onder het stof vandaan getrokken omdat ik niet kan wachten om er mee te 'spelen'! :)

Wat vinden jullie van pigments? Hebben jullie er veel en zo ja, hoe gebruiken jullie ze?

Until next time,
Serena Verbon