zaterdag 12 februari 2011

Lush: Each Peach (and two's a pair)


In de Westfield Mall in London kocht ik bovenstaande massagabar in de Lush store. De geur sprak me meteen aan, heerlijke frisse citrusvruchten! De Bar is vrij groot, ligt lekker in de hand en glijdt als boter over mijn huid als ik net onder de douche vandaan kom. Who says you need a partner for a massagebar?



Ingredienten; Cocoa Butter (Theobroma cacao), Shea Butter (Butyrospermum parkii), Perfume, Avocado Butter (Persea gratissima), Mango Kernel Butter (Mangifera indica), Lime Oil (Citrus aurantifolia), Sweet Orange Oil (Citrus dulcis), Mandarin Oil (Citrus nobilis), Grapefruit Oil (Citrus grandis), Saffron (Crocus sativus), *Citral, *Geraniol, *Citronellol, *Limonene, *Linalool. *Komen van nature voor in essentiële oliën.

De geur van Each Peach is verrukkelijk! Heerlijke frisse en fruitige citrusvruchten slaan je om de oren. Limoen, Sinaasappel, Mandarijn en Grapefruit, met een vleugje Saffraan bloemen olie om het geheel iets minder zurig te maken (en iets meer bloemig). Een beetje zoals Lemony Flutter, maar dan ietsiepietsie zoeter/bloemiger.


Zoals je ziet is de bar niet 100% mooi gebleven in mijn koffer, maar de mooie Safraan bloemen zijn nog wel goed te zien. De bar weegt 65 gram en kost €9,95 (in de UK is het omgerekend goedkoper, moet ik er wel even bij vertellen). De bar is vrij groot en zit tjokvol voedende boters zoals cacoaboter, sheabutter, avocadoboter en mangoboter. Dit zijn vrij kostbare ingrediënten en daarom snap ik de prijs, die mij in eerste instantie duur in de oren klonk.


Hoe werkt zoiets nou? Heel simpel. Als je iemand gaat masseren wrijf je de bar warm tussen je handen, je zult zien dat er meteen een olielaagje op je handen achterblijft. Je kunt nu je vettige handen gebruiken om de rug van je liefje in te rubben. Wat je ook kunt doen is de bar over zijn of haar rug wrijven, door de warme lichaamstemperatuur smelten de boters vanzelf. Deze laatste manier is wel tricky, want je blijft al snel te lang wrijven (dat voelt namelijk zo lekker!) en voordat je het weet ben je een grote greaseball! Handle de massagebar dus met mate, is mijn advies!

Dit trucje kan je natuurlijk ook op jezelf. Als ik uit de douche kom pak ik de massagebar en wrijf hem slechts 1 keer over mijn armen, benen, buik en billen. Dat is meer dan genoeg! Ik douche vrij heet en door mijn warme, dampende huid veranderd de bar meteen in een olie. Ik leg de bar neer en wrijf de olie verder uit over mijn lichaam, met masserende bewegingen. Een treat voor je lichaam! 


Ik kreeg een keer een mailtje van een meisje die een massagebar had gekocht, maar omdat het inmiddels uit was met haar vriendje wist ze niet wat ze ermee moest. Wie zegt dat je een partner nodig hebt voor een massagebar? Ze zijn net zo goed voor jezelf te gebruiken, bij wijze van verzorgende bodybutter.

De eerste keer dat ik Each Peach gebruikte was ik helaas iets te enthousiast, ik glibberde erna zowat van mijn stoel af en ik was zo vet dat mijn badjas bleef plakken. Nogmaals, gebruik de massagebar dus met mate! En als je er extra zuinig mee wil doen, alleen op verwenmomentjes gebruiken, zoals op een lazy sunday. Want ik vind wel dat je erna de tijd moet nemen om de verzorgende boters goed in je huid te masseren.

Zijn jullie bekend met de Lush massagebars? Gebruiken jullie die puur voor massages of ook gewoon voor eigen gebruik?

Until next time,
Serena Verbon