donderdag 3 februari 2011

Accessorize Nail Polish


Toen ik jullie in mijn tweede London shoplog video vroeg welk product jullie als eerste gereviewed wilden zien stemden er heel veel mensen op de lakjes van Accessorize. Dus bij deze! Ik heb er 3 gekocht op aanraden van Silja en ik moet zeggen dat ik er zeer over te spreken ben! Inmiddels heb ik nu bijna alle kleuren van de regenboog wel, maar lakjes zo mooi en bijzonder als deze zijn van harte welkom in mijn stash.




De lakjes zijn voor zover ik weet niet te koop in Nederland, om maar meteen met de deur in huis te vallen. Silja had gelezen dat Accessorize prachtige lakjes in hun assortiment had en dat het bij de Superdrug werd verkocht, dus de eerste dag gingen we meteen kijken. Accessorize kennen we in Nederland als een winkel met leuke (niet hele goedkope) accessoires zoals sieraden en tassen, maar make-up wordt er hier niet verkocht. 



In de Accessorize winkels in London ook niet, maar wel in de Superdrug, waar cosmetica van Accessorize zijn eigen schap heeft. Naast baked eyeshadows, blushes en bronzers (niet hele goede kwaliteit, maar wel in supercute verpakkingen) verkopen ze ook nagellak. De verpakking is heel leuk, in een open doosje met gouden vlinders. Op de bovenkant van het doosje staat 'create the illusion of multiple colours and tones in one shade!'. En zo is het! Accessorize heeft veel glitterlakjes in hun assortiment, maar ik koos voor de duochrome varianten.



Van links naar rechts zie je hierboven Pink Spice, Bronze en Aztec. Foto met flits.

Pink Spice is een felroze fuchsia kleur die, als je in het licht draait, rode en goud/bronze sparkles heeft. De kleur veranderd steeds subtiel, prachtig! Als je de lak aanbrengt lijkt het net subtiel te glitteren.

Bronze is, zoals de naam al zegt, bronskleurig. In het licht bewegend ontdek ik olijfgroene en oudroze tinten en met flits zie ik zelfs een overduidelijk paars. Bronze is niet glittery maar heeft wel hele fijne shimmertjes (echt heel subtiel) en een parelmoer finish, pas dus op met strepen bij het lakken!

Aztec is volgens mij een van de populairste kleurtjes! De kleur is lastig te omschrijven, maar ik zie donkergroen met donkerpaars en oudroze en zie ik daar nou ook goud? Anyways, de finish is net zoals bij Pink Spice sparkly en in het licht bewegend zie ik de lak glitteren.




In de flesjes zit 10 ml lak en ik betaalde £4 per stuk, omgerekend €4,80. Omdat er een speciale aanbieding was (buy 3, pay 2) betaalde ik dus slechts € 9,60 voor 3 lakjes wat neerkomt op € 3,20 per lakje. Niet duur voor zulke speciale kleurtjes!

De lak dekt goed na 2 (dunne) laagjes en de lakjes lakken prima. Niet te dik, niet te dun, just fine. Wat me opvalt is dat ze wel vrij snel drogen, maar dat vind ik juist erg fijn. Bronze is een parelmoer lakje en die staan bekend om hun strepen, bij deze lak moet je dus extra opletten om strepen te voorkomen. 

Hieronder heb ik de lakjes geswatched op een nagelwieltje. Ik weet het, ik vind het ook nep, maar ik heb een goede reden om ze niet op mijn eigen nagels te swatchen (daar schrijf ik binnenkort nog een artikel over). Jullie zullen het er vandaag maar mee moeten doen, ben ik bang. Ik zal de komende tijd proberen om de nagels van vriendinnen of zusjes te lenen, want persoonlijk vind ik het zo onaf op alleen een nagelwieltje (sorry!).



zonder flits

met flits

Ik ben weg van de kleuren en de finishes, maar volgens mij zijn dit geen lakjes die lang mooi op je nagels blijven zitten. Met een topcoat waarschijnlijk zo'n maximaal 3-4 dagen, gok ik. Ze begonnen namelijk net al te slijten (zonder topcoat en na een douchebeurt) dus dat kan nooit heel lang meer duren!

Verder vind ik het jammer dat deze lakjes niet bij de Accessorize in Nederland te koop zijn. Ga je dus naar London of een andere stad in de UK, ga dan zeker eens langs het Accessorize vak in de Superdrug!  Nu moet ik wel zeggen dat je waarschijnlijk perfecte dupes kan vinden tussen de lakjes van Stargazer, waar ik eerder een review over schreef. Stargazer lakjes hebben ongeveer dezelfde soort kleuren en finishes en kosten €3,99 (14 ml) per stuk.

Ik geloof dat velen hierna benieuwd zijn naar de Dry Shampoo for brunettes en naar de Aussie haarproducten, dus reviews van deze producten zijn onderweg!

Wat vinden jullie van de Accessorize lakjes? Moeten ze ook in Nederland verkocht worden?

Until next time,

Serena Verbon