dinsdag 11 januari 2011

Review: Clarins Gentle Eye Make-Up Remover Lotion


Mijn ogen zijn erg gevoelig, het minste of geringste prikt al. En die reinigingsdoekjes, please don't even get me started! Dan prikt mijn hele gezicht. Ik kies daarom altijd voor make-up removers voor de gevoelige huid, maar die willen soms ook nog wel eens prikken. Sinds een tijdje gebruik ik de milde make-up remover van Clarins en ik moet zeggen, I like it. I like it a lot.


Zoals jullie weten is Clarins een van mijn favoriete skincare merken. Eerder was ik enthousiast over de Beauty Flash Balm en de Exfoliating Toner en natuurlijk het geweldige Gentle Peeling masker. Toen ik op zoek was naar een nieuwe make-up remover schoot het merk Clarins me dan ook meteen te binnen. Het merk heeft mijn vertrouwen gewonnen en vandaar dat ik dan automatisch aan Clarins denk.



Clarins heeft 2 oog make-up removers in hun assortiment, waarvan de Gentle Eye Make-Up Remover Lotion de voorkeur had omdat ik het liefste geen olie in mijn removers heb. De lotion zit in een fles van 125 ml  en de prijs is €18,45. 


Het belangrijkste: de lotion prikt niet op mijn oogleden en de huid eromheen en het verwijderd mijn oog make-up perfect! Daarbij bevat deze lotion natuurlijke ingrediënten zoals rozen- en korenbloem extract die de wimpers versterkt en de tere huid rondom de ogen verzorgt en tegelijkertijd kalmeert. Aan deze lotion zijn geen parabenen, geur- en kleurstoffen toegevoegd.

Ingrediënten lijst;


Aqua (water), rose centifolia flower water (rozenwater), cyanus flower water (korenbloemwater), polysorbate 20 (emulgator), caprylyl/capryl glucoside (milde reiniger van plantaardige afkomst), sodium chloride (zout), phenoxyethanol, disodium edta, chlorhexidine digluconate (conserveringsmiddel), hydrolyzed soy protein (afgebroken soja eiwit), potassium sorbate (conserveringsmiddel).
De ingrediënten zijn voor het grootste gedeelte van natuurlijke afkomst, eigenlijk zijn alleen de conserveringsmiddelen chemisch. De conserveringsmiddelen zijn helaas wel nodig omdat ze de groei van bacteriën tegengaan, en de kans dat er wat gaat groeien is extra groot in waterige producten. Je wil vooral geen bacteriën is producten die in contact komen met je ogen, dus ik vind het juist wel fijn dat er conserveringsmiddelen in de lotion zitten en dat ze er voor hebben gekozen om geen parabenen te gebruiken. Parabenen zorgen sneller voor een allergische reactie (prikken, rood worden), dus de meeste producten voor een gevoelige huid bevatten dit niet. Als het goed is, tenminste.


De vloeistof is erg waterig en doorzichtig (ik dacht eerst dat het blauw zou zijn, maar alleen de fles is blauw). Ik breng de lotion aan op een wattenschijfje, ik laat het watje een paar tellen op mijn gesloten ogen inwerken en vervolgens haal ik het watje voorzichtig over mijn oogleden en wimpers heen.


Voor

Na

En nu niet doen alsof je het zo verschikkelijk vies vindt, want ik WEET gewoon dat jullie dit willen zien; het vieze watje na gebruik! You dirty girls!

Ik keer het watje om en reinig opnieuw hetzelfde oog (er blijven altijd restjes achter, en je weet het). En dan komt er nog wel wat make-up van af, maar niet veel meer.



Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen waterproof make-up gebruik, dus mocht je dit wel gebruiken dan is deze make-up remover waarschijnlijk niet 'sterk' genoeg. De andere variant van Clarins bestaat uit 2 fasen, een waterige- en een olielaag (schudden voor gebruik). Deze is beter geschikt voor waterproof make-up.

Ik ben tevreden met Clarins Gentle Eye Make-Up Remover Lotion omdat het mijn make-up perfect verwijderd zonder te veel wrijven of gedoe. Mijn ogen voelen na reiniging niet vettig aan en ik kan er desnoods meteen weer een laag make-up op aanbrengen zonder dat het er meteen weer afglijdt. Het prikt niet! Ook niet geheel onbelangrijk. En de ingrediënten zijn voor het grootste gedeelte natuurlijk. De geur is trouwens vergelijkbaar met rozenwater en een vleugje 'groen gras'. Heel natuurlijk en subtiel aanwezig. Ik gebruik het nu zo'n 3 weken en ik merk niet perse verschil qua wimpers, maar sinds ik er op ben gaan letten valt het me wel op dat ze amper uitvallen, zelfs niet met het reinigen van mijn ogen.

Kortom! I like this one, it's a keeper! Deze remover is te koop bij de meeste parfumerieën, luxe drogisterijen en warenhuizen, maar net zo makkelijk (en met gegarandeerd 10% korting) bestel je het via de webshop Belissima.nl - de enige echte officiële Clarins webshop.

Wat is jullie favoriete remover van het moment? En hebben jullie ook zoals ik altijd last van prikkende oogjes?

Until next time,
Serena Verbon