donderdag 13 januari 2011

Pieces Haul


Laatst was ik aan het browsen in de webshop van Zalando en viel mijn oog op de vrolijke nieuwe kleurtjes van de Pieces nagellakjes. Ik had er al eens een aantal gekocht (klik hier) en die bevielen eigenlijk best prima. De lakjes kosten €2,95 per stuk, Zalando rekent geen verzendkosten, en als ik zelf langs de Pieces ga lijken de lakjes altijd net uitverkocht te zijn. Ideaal dus om het gewoon via internet te bestellen. Binnen 2 dagen had ik alles in huis.



Onderstaande swatches zijn het resultaat van 2 laagjes nagellak. Deze lakjes zijn echte one-coaters, maar ik vind 2 laagjes toch altijd wat mooier overkomen qua kleur. Ook kun je eventueel nog wat corrigeren met een tweede laagje.


Explosive Pink is een lakje die mat opdroogt. niet supermat zoals je kunt zien op de foto, maar deze lak heeft zeker een matte, satin finish. Hierdoor lakt het niet zo geweldig, naar mijn mening. Je moet de lak heel dik opbrengen wil je geen strepen krijgen, en de lak is al een beetje aan de dikke kant. Toch, als je snel werkt, lukt het om de lak mooi aan te brengen. Een van de voordelen van matte lakjes is de snelle droogtijd. Explosive Pink was, ondanks het dikke aanbrengen, lekker snel opgedroogd. De kleur is heftig felroze, eigenlijk neigt het meer naar fluor toe (op de foto is de kleur minder fel). Leuk voor de zomer!


Silver Flame is wow! Mooi shimmery en glittery zilver, met haast een metallic finish. De lak brengt fijn aan, niet te dun en niet te dik. Afhalen gaat iets moeilijker, maar vergeleken met de glitterlakjes die ik gewend ben gaat het eigenlijk heel makkelijk. Love this one!


Ms Jagger Green is op deze foto meer blauwgroen, maar in het echt neigt de kleur meer naar het groen dan naar het blauw. De lak brengt gemakkelijk aan, zonder strepen of gedoe. What's not to love?


Een andere favoriet is Golden Chokolate. De kleur is bronze met een gouden shimmer. Het lakje lijkt haast metallic en glitterig, maar de glitters zijn eigenlijk heel subtiel aanwezig. De kleur is vrij donker en chique. Perfect voor deze gure winterdagen. 


Saai zwart, dat is Tuxedo Black. Lekker basic. Maar ook zwart mag niet ontbreken in je nagellak stash. Hoewel ik in diverse magazines heb gelezen dat zwarte nagellak uit is, vind ik zwart een echte must-have. Flakies en glitterlakjes komen veel mooier uit over een zwarte nagellak heen, en zwart is natuurlijk ook onmisbaar bij nail art. Tuxedo Black lakt iets dikker, maar zonder problemen. Ook de droogtijd van dit lakje is sneller dan ik had verwacht. Ik heb nog een andere zwarte lak van de H&M, maar deze van Pieces heeft mijn voorkeur. Die van de H&M is dikker geworden en lakt echt niet goed meer.

Zo! Dat waren de swatches van de Pieces lakjes die ik aan mijn verzameling ga toevoegen. Vorige keer zaten er lakjes tussen die heel doorzichtig waren, met 4 lagen wilde het eindelijk eens een keertje dekken. Misschien heeft Pieces mijn geklaag wel gehoord, want alle 5 de lakjes hierboven zijn one-coaters. Met slechts een enkele laag zijn ze dekkend. Geen enkel lakje heeft me echt teleur gesteld. Explosive Pink misschien een beetje, maar dat is omdat ik niet zo dol ben op matte lakjes, en van de buitenkant kon je niet zien of een lakje mat of glanzend zou gaan opdrogen.

Anyways, mocht je deze lakjes zien als je toevallig bij de Pieces bent, het zijn prima lakjes met een zacht prijsje, neem er een stel mee zou ik zeggen! Geen zin om de deur uit te gaan of er is geen Pieces in de buurt? Dan zijn ze gemakkelijk en snel te bestellen via Zalando.nl

Wat vinden jullie van de kleurtjes? En van Pieces lakjes in het algemeen? Als jullie overigens verschil zien in handen/vingers; mijn zusje Tara heeft geholpen met de swatches.

Until next time,
Serena Verbon