vrijdag 14 januari 2011

MischaRocks Frangipani Bodylotion

Kunnen jullie je de haarproducten van MischaRocks, het eigen merk van kapsalon MixtBaby, nog herinneren? Well, I do! Ik ben erg te spreken over hun producten en daarom vind ik het extra leuk dat ze hun lijn nu hebben uitgebreid met bath & body producten gemaakt van natuurlijke ingrediënten. Allereerst wil ik graag hun geweldige Frangipani bodylotion reviewen, because I love it so much!


Naast de Body Moisturizers hebben ze ook Body Wash en Facial Soaps in hun assortiment. Deze producten worden exclusief voor MischaRocks met de hand gemaakt in Thailand met alleen de allerbeste ingrediënten uit de Thaise keuken. 



De Body Moisturizer is er in 3 geuren; Frangipani, Aloe Vera & Cucumber en Green Tea & Tumeric. Zelf heb ik Frangipani, een heerlijke bloemengeur. Frangipani's, ook wel plumeria's genoemd, zijn exotische bloemen die veel voorkomen in Azië. De geur is zacht, lieflijk, witte bloesem-achtig, romantisch en vrouwelijk. Misschien ook een tikje zoet, op een nectar-achtige manier. De geur is lastig te omschrijven, maar als je houdt van de geur van een bloeiende bloementuin dan weet ik zeker dat je fan bent. De geur komt vrij tijdens het aanbrengen en is dan best goed aanwezig, maar nadat de bodylotion in de huid is getrokken laat het een subtiele geur achter op de huid. Just perfect.



De Bodylotion zit verpakt in een slanke flacon van 290 ml. Het is best een hoge fles en het staat heel chique in de badkamer. Ik ben het meest onder de indruk van de natuurlijke ingrediënten, waar vind je tegenwoordig nog bodylotions zonder chemische toevoegingen? 

Virgin coconut oil, evening primrose oil, grapeseed oil, jojoba oil, olive oil, sesame oil, sweet almond oil, glycerin, perfume, natural vitamin E, distilled water.


De virgin kokosnoot olie is een heerlijke verzachtende moisturizer en ruikt nog lekker naar kokos. Evening primrose oil, oftewel teunisbloem olie, is een kostbare olie die wonderen doet voor een droge, jeukerige huid. Druivenpit olie, jojoba olie en zoete amandel olie zijn verzorgende oliën die lekker snel intrekken, olijf olie en sesam olie zijn wat 'vettere' oliën die de huid voeden en droogheid voorkomen. Al met al lijkt me dit een gouden combinatie voor een heerlijk gevoed en zacht huidje.



De bodylotion is wit en creamy, eigenlijk net zoals alle andere bodylotions. Wat deze bodylotion bij mij echter zo favoriet maakt is de snelheid van het intrekken. Serieus, tijdens het insmeren al merk ik dat de lotion in mijn huid trekt. Ideaal! Ik heb er een hekel aan als bodylotions of -butters langzaam intrekken zodat ik mezelf met vette beentjes in een legging moet laten glibberen. De bodylotion van MischaRocks is voor snelle mensen die altijd haast hebben, zoals ik. De bodylotion is zuinig in gebruik, je hebt niet veel nodig om je hele lichaam in te smeren. Na het intrekken is mijn huid babyzacht en voelt het gevoed maar niet vettig aan. Love this stuff!



Een ander voordeel is de pompflacon. Heel handig en hygienisch in gebruik. Op deze manier kun je de bodylotion goed doseren, je kunt dus ook een klein beetje eruit pompen voor alleen je handen of je voeten.

De nieuwe Bath & Body producten van MischaRocks, waaronder deze heavenly bodylotion, zijn te koop in de filialen van Mixt Baby in Rotterdam en Amersfoort. Online zijn ze nog niet beschikbaar, maar daar wordt aan gewerkt. Ook de prijs is mij nog een raadsel, maar ik ga morgenochtend meteen de salon bellen om de prijs te vragen voor jullie. 

Al met al alleen maar pluspunten wat betreft de MischaRocks bodylotion; handige verpakking, lekker groot, heerlijke geur, trekt snel in, zuinig in gebruik, gemaakt van natuurlijke ingrediënten en het maakt mijn huid zacht als een baby! What's not to love? 

Q: Wat is jullie favoriete bodylotion van dit moment?

Until next time,
Serena Verbon