woensdag 26 januari 2011

Mijn basis make-up


Sinds een tijdje heb ik een nieuwe foundation. Ik had altijd de Studio Fix van MAC in NC40, maar sinds de zonnestraaltjes zijn verdwenen wordt mijn huid steeds lichter en lichter. NC40 was opeens te donker geworden voor me, dus besloot ik een lichtere kleur aan te schaffen. Omdat ik altijd al benieuwd was naar de Bobbi Brown foundations koos ik voor de Moisture Rich in Beige. Sinds een weekje heb ik ontdekt dat een combinatie van deze twee foundations plus een flinke lik Beauty Flash Balm zorgt voor DE ideale combinatie voor mijn huid. Kijken jullie mee naar mijn nieuwe basis make-up routine?




Ok, niet schrikken! Maar zo wordt ik dus 's ochtends wakker. Veel lezeressen zijn er van overtuigd dat ik een egale huid heb, maar niets is minder waar. Ik heb last van acne en ik kan nooit van mijn puistjes afblijven, met tot gevolg littekentjes, kleine wondjes en velletjes. Jep. Verder heb ik kleurverschil in mijn gezicht, rondom mijn mond is het donkerder. Mijn voorhoofd is vochtarm terwijl ik een vette t-zone heb en normale wangen. Nu je dit zo leest kan je echt niet meer zeggen dat ik een egale, probleemloze huid heb!



De producten die ik gebruik voor mijn basis make-up zijn; Bobbi Brown Moisture Rich foundation in Beige, MAC Studio Fix Fluid in NC40 en Clarins Beauty Flash Balm.



Wat ik doe is een beetje BB foundation op mijn vingers aanbrengen, daar een klein pompje MAC bij toevoegen en een likje Beauty Flash Balm (rechtsonder). Ik meng alles door mijn rechter vingers over deze vingers te wrijven en vervolgens breng ik alles als een dikke creme aan op mijn gezicht.



Met mijn roze Kabuki kwast masseer ik alles in mijn gezicht met ronddraaiende bewegingen. Voorheen 'klopte' ik eerst de Beauty Flash Balm in en bracht ik daarna snel de foundation aan. Dat moest snel gebeuren anders droogt de flash balm op en ontstaan er soort van gedroogde 'rolletjes'. Klik hier om te zien hoe ik het eerst deed (video Egale Huid). Nu mix is dus gewoon alles bij elkaar, breng het aan en hoppa, inmasseren maar. Veel efficiĆ«nter!



Zo, finished! Hierboven heb ik nog wat concealer gedept onder mijn ogen en op de donkere plekjes (littekens) en een highlighter aangebracht op mijn jukbeenderen en neus. Wat een verschil he! Hieronder nog even de voor en na foto naast elkaar, zodat het extra duidelijk te zien is.



De Studio Fix is voor een vette huid erg goed terwijl de Moisture Rich van Bobbi weer goed is voor een wat drogere huid. Deze combinatie is qua structuur perfect voor mijn gemengde huid. De hele dag heb ik geen shine of droge velletjes, maar wel voldoende dekking en de juiste teint. Ideaal. Door de Beauty Flash Balm zie ik er lekker fris en stralend uit, love this stuff!


Zo, ik hoop dat jullie het leuk en interessant vonden om te zien hoe ik mijn basis make-up aanbreng. Binnenkort wil ik graag eens een budget foundation proberen (ik bedoel, deze 'krengen' kosten zo rond de 40 euro per stuk, zou dat niet goedkoper kunnen?). Hebben jullie nog aanraders wetende wat voor huidtype ik heb? Ik heb wel redelijk goede dekking nodig. Alvast bedankt voor het meedenken!

Until next time,
Serena Verbon