zaterdag 1 januari 2011

Happy New Year!


Gelukkig Nieuwjaar iedereen! How are y'all doin'? Ook een beetje aan het bijkomen en uitbrakken van een gezellige avond met vrienden, or is that just me? Hieronder volgt een kort verslagje van mijn avond met als hoogtepunt het beste spel ooit uitgevonden: het propjes spel!


Hoe zag jullie oudjaarsdag er uit? Ik ben naar het lab gegaan, maar van Tessa onze apotheker mochten we al om 15.00u naar huis. Eenmaal thuis heb ik gedouched, omgekleed, opgemaakt, Glee gekeken (I love Glee!) en toen ging ik naar mijn ouders. Daar bleef ik een tijdje, wat gegourmet en gegeten. Mijn vader maakt er een traditie van om ieder jaar oliebollen te maken en ook dit jaar was hij de hele avond druk in de keuken bezig. Hij maakt de meest raar gevormde maar lekkerste oliebollen e-var!

Ik stopte er een paar in een zak om mee te nemen naar m'n vriendin Nena waar ik de rest van de avond zou vertoeven. Ik had ook nog een fles champagne van Moet & Chandon meegenomen, niet de Imperial maar de Nectar, omdat iemand me die had aangeraden. En ik moet zeggen, deze was inderdaad very nice. Veel zachter van smaak, niet zo'n zurige nasmaak. Deze koop ik volgend jaar weer!

Nena en haar vriend Roy hadden nog meer vrienden uitgenodigd en samen speelden we het leukste spel OOIT bedacht genaamd het propjes spel. Kennen jullie dat? Je maakt teams, in ons geval waren het de meisjes versus de jongens, en per persoon krijg je 3 kleine papiertjes waar je wat op moet schrijven. Denk aan een bekend persoon, een voorwerp, een land of stad, gewoon iets wat bij iedereen bekend is. Bijvoorbeeld, Lady Gaga, Lance Armstrong, Kaneel, YouTube kanaal, Orang Oetang, Uganda, Rimini etc.

New Year's Eve look

De papiertjes verfrommel je tot een propje en alle papiertjes worden verzameld in een grote kom. Het spel bestaat uit 3 rondes. In de eerste ronde moet je het woord omschrijven zonder het woord zelf te noemen. Je eigen team moet dan raden. In de tweede ronde moet je het woord uitbeelden. Dat lijkt heel moeilijk, maar als je alle woorden van de eerste ronde goed hebt onthouden is het goed te doen. In de derde ronde mag je maar 1 woord zeggen. Bijvoorbeeld Popster (Lady Gaga) of kruiden (kaneel) of internet (YouTube kanaal). Ieder persoon krijgt steeds 1 minuut de tijd per ronde, in die tijd moet je zorgen dat er zoveel mogelijk woorden geraden worden. Per ronde wordt er bij gehouden wie de meeste papiertjes heeft geraden, en aan het einde van het spel wordt er gekeken wie de meeste rondes heeft gewonnen.

We hebben echt enorm gelachen met dit spel! Het meisjesteam heeft uiteindelijk het onderspit moeten delven, alhoewel ik vond dat wij wel beter waren. De jongens hadden gewoon geluk! ;-)

Voordat we het wisten sloeg de klok 12 keer. Hierna lieten we het propjes spel voor wat het was, popten we de champagne, draaiden de volumeknop naar rechts en haalde Roy oldskool cd's tevoorschijn zoals The Chronic van Dr. Dre, iets van JaRule, Country Grammar van Nelly en die ene remix cd van P.Diddy. Om half 3 al viel ik uitgeteld neer op de bank (ik was echt moe!), maar de volgende ochtend werd ik wakker in een bed en stond er een lekker ontbijtje voor me klaar.

En dat was dat, nu zit ik hier op de bank mijn verhaaltje te tikken en ik hoop dat jullie Oud & Nieuw minstens net zo leuk en gezellig was als die van mij. Ik ben nog steeds een beetje brak (waar is de paracetamol?) maar ik ben in een goede bui en ik voel me vrolijk. Ik heb zin in 2011. Een nieuw jaar. Nieuwe kansen en mogelijkheden. Een schone lei. Het jaar begon in ieder geval goed en die positieve vibe probeer ik de rest van het jaar gewoon vast te houden. Maar met jullie als bezoekers moet dat geen problemen opleveren, jullie zijn de leukste en liefste bezoekers die ik me maar kan wensen.

Happy New Year! Maak 2011 een jaar om achteraf met trots op terug te kijken!

Hoe hebben jullie Oud & Nieuw gevierd?

Until next time,
Serena Verbon