dinsdag 18 januari 2011

Butter London Haul



Laatst was er 30% korting bij HQHair.com dus sloeg ik meteen deze felbegeerde Butter London lakjes in. Het zilveren lakje, Diamond Geezer, had ik al in mijn bezit en sindsdien zit ik steeds te lonken naar andere mooie kleurtjes. Ik heb er nu in totaal 6 en wat mij betreft zijn dit de mooiste kleuren! Op naar de swatches...




De leuke vierkante flesjes bevatten 11 ml nagellak en kosten bij HQHair.com normaal gesproken GBP 10,00. Met de korting kwamen ze dus op GBP 7,00 wat omgerekend zo'n € 8,40 is. Bij Zalando.nl kocht ik de paarse lak (HRH) omdat 'ie daar toen in de sale was voor €9. De normale prijs van de Butter London lakjes bij Zalando is €16, inclusief verzendkosten. Bij HQHair zijn ze dus het voordeligst, alleen nu las ik ergens dat deze webshop misschien wel eens failliet zou kunnen gaan? Het fijne weet ik er niet van, maar ik zou voorlopig nog even niet bestellen...


leuk detail: 2 van de lakjes hebben het Butter London logo!

HRH - Een dieppaarse metallic lak met fijne shimmers. In het licht lijkt het wel een fellere paarse, fuchsia gloed te hebben. De lak lakt lekker dun, met 2 dunne laagjes heb je al een dekkend resultaat.


Henley Regatta - deze foto is express wazig genomen zodat de glitters extra mooi uitkomen! De glitters zijn turkoois, smaragdgroen en groenblauw en vrij fijn. Met 2 dikke lagen, of 3 dunne, heb ik een mooie dekkende laag. Een heel gedoe om het er echter weer af te krijgen! Het lukte me alleen met hard boenen met pure aceton. Gotta love glitters!


The Full Monty - vloeibaar goud op je nagels, dat is wat The Full Monty is. Een schitterende 24 Karaats gouden kleur, subtiel shimmery en haast metallic zo shiny. Love it! Deze lak brengt lekker dun aan en met 2 laagjes heb je een dekkend effect.

Thames - op de foto neigt de kleur meer naar het blauw/groene, maar in het echt is de kleur diep smaragdgroen (zoals op de nagelwiel swatch). Door de mooie, felgroene glans doet de kleur mee een beetje denken aan een insect, zo'n groene kever. Ook deze lak lakt lekker dun en droogt daardoor snel, met 2 lagen heb je een dekkend resultaat. De foto is trouwens express wazig zodat de mooie shimmers extra goed tot hun recht komen.


Diamond Geezer - het zilveren equivalent van The Full Monty! Lees hier de uitgebreide review van dit lakje. 


Rosie Lee - save the best for last! Van al deze mooie kleurtjes is Rosie Lee mijn favoriet. De kleur is ergens tussen bronze en oudroze in, nog nooit zo'n kleur gezien, but I love it! De glitters zijn grover dan die van Henley Regatta, maar eigenlijk juist wel mooi. En net zoals ieder glitterlakje was ook deze een crime om van mijn nagels te krijgen. Boenen met aceton does the trick, maar pure aceton is niet zo lief voor je nagels, dus dit lakje zou ik niet al te vaak gebruiken. Gewoon, eens in de zoveel tijd. Na 2 lagen heb je een mooi dekkend resultaat.

De lakjes van Butter London brengen lekker aan. De lakjes zijn over het algemeen vrij dun, dus je hebt maar weinig nodig om een dun laagje aan te brengen. Omdat ze vrij goed dekken heb je met 2 laagjes al een mooi dekkend resultaat. De glitterlakjes eventueel 3 x aanbrengen, voor het mooiste effect. De lak droogt redelijk snel maar is niet perse lang houdbaar - met topcoat zag ik na 3 dagen al enige vormen van slijtage. Nu valt dat bij glitterlakjes minder op, dus die zouden op zich wel zo'n 5 dagen redelijk netjes op de nagels blijven. Alle lakjes van Butter London zijn overigens Big 3 Free.


swatches op het nagelwieltje

Butter London is een wat duurder nagellakmerk die niet zo makkelijk verkrijgbaar is, maar daardoor zijn ze misschien juist zo gewild! De kleuren uit hun assortiment zijn stuk voor stuk prachtig en uniek, anders dan anders. Vooral de kleuren die ik heb gekozen vind ik natuurlijk echte beauties! Als je op zoek bent naar iets speciaals is Butter London zeker je match!

Koop Butter London via hun eigen site (verzending niet naar NL), via Zalando of (nog even niet) via HQHair. Prijzen verschillen per webshop en hebben ook te maken met de wisselkoers, dus wees slim en kijk en vergelijk voordat je koopt. Misschien heb je zelfs meer geluk op eBay?

Wat vinden jullie van de lakjes? Welke is jullie favoriet?

Vanmiddag komt er nog een DIY video online, dus blijf refreshen! ^^

Until next time,
Serena Verbon