zondag 9 januari 2011

Budget Favoriet: Hema Eyebrow Pencil

In de video van vanochtend liet ik een bak met lege verpakkingen zien waar onder andere een leeg wenkbrauwpotlood van de Hema in lag. Nu moeten jullie weten dat ik mijn wenkbrauwen al meer dan 12 jaar epileer en bijteken. Ik heb diverse wenkbrauwpotloden uitgeprobeerd en versleten, maar er is er maar 1 die ik BLIJF kopen en dat is het Hema Eyebrow Pencil in zwart.


Onlangs had ik weer een stompie en besloot ik dat het nu echt tijd was om een lovend artikel aan dit geweldige, budgetproof wenkbrauwpotlood te wijden. De prijs per potlood is €1,75. Cheap!


Mijn stompie


Mijn nieuwe wenkbrauwpotloden

Omdat ik niet zulke volle en vrij korte wenkbrauwen heb vind ik dat ik ze eigenlijk wel iedere dag moet bijtekenen. Als ik het niet doe zie ik er echt anders uit, een beetje flets denk ik. Met bijgetekende wenkbrauwen heb ik een frisse, open blik. Ik raak altijd een beetje in paniek als mijn wenkbrauwpotlood ineens op blijkt te zijn, dus sla ik er meestal minimaal 2 in.


De Hema potloden zijn lekker scherp zodat ik er goede strakke lijntjes mee kan zetten. Ik zet altijd korte streepjes, die lijken dan op echte haartjes. Het einde van mijn teken ik graag in een scherpe punt, meestal zet ik dan een langere streep daar. 

De wenkbrauwen potloden zijn niet te zacht en niet te hard. Ze geven goed kleur af, tekenen strakke lijntjes, maar zijn niet 'pijnlijk hard' wat sommige potloden wel eens zijn. Ook geven ze niet te veel kleur af, wat fijn is, anders krijg je van die dik ingekleurde 'compacte' wenkbrauwen. Buiten de Bold Eyebrow Look om, wordt niemand hier vrolijk van.


De Hema wenkbrauwpotloden zijn er in 3 kleuren, blond, bruin en zwart. Ik heb zwart gekozen omdat mijn wenkbrauwen nu eenmaal zwart zijn. Mijn haarkleur is donkerbruin, en ik heb dan ook wel eens het bruine potlood geprobeerd, maar dat was toch niet zo'n succes!


Aan de achterkant van het potlood zit een wenkbrauwborsteltje, een zogenaamde spooly. Ik gebruik de spooly heel vaak om mijn haartjes te borstelen tijdens het bijtekenen, of ik spray er een beetje haarlak op en borstel ze in model. Op deze manier blijven ze de hele dag op hun plek zitten.


Hierboven heb ik wat streepjes geplaatst met een gloednieuw potlood. Razor sharp! Zoals je ziet is het zwart, maar niet TE zwart, zodat je geen dik ingekleurde wenkbrauwen krijgt. Met dit potlood creĆ«er je juist een heel natuurlijk effect, tenminste, als je het goed doet. Vaak zien mensen ook niet dat ik mijn wenkbrauwen heb bijgetekend. Dan denken ze dat het zo hoort. Haha, I wish!

De Hema Eyebrow Pencils zijn onmisbaar in mijn make-up stash. Zoals ik al zei, zonder deze dingen raak ik lichtelijk in paniek. Hoewel ik ook wenkbrauwpoeder heb, geef ik toch de voorkeur aan het potlood. Hier kan ik scherpere 'puntjes' maken aan de uiteinden van mijn wenkbrauwen.

Wat is jullie Budget Favoriet?

Until next time,
Serena Verbon