zondag 26 december 2010

video: Bumpits review



Een tijdje geleden liet ik in dit filmpje zien dat ik Bumpits had gekocht en sindsdien word ik bestookt met mailtjes (nee geintje) wanneer ik er een review van online ga zetten. Nou meiden, bij deze dus! Hieronder vinden jullie nog wat foto's en meer informatie, maar ik kan jullie vast waarschuwen: I'm not a fan!


Wat zijn Bumpits? Bumpits zijn, zoals de verpakking mooi aangeeft 'Hair Volumizing Leave-in Inserts'. Het zijn haaraccessoires die er in een handomdraai voor kunnen zorgen dat je meer volume in je haar krijgt. De Bumpits creĆ«ren een zogenaamde 'bump' ofwel een bobbel in je kapsel. Als de bobbel op de juiste plaats zit kun je er leuke Hairspray-achtige kapsels mee maken, maar ook chique opgestoken kapsels of een trendy kapsel geschikt voor alledag. 


Ik kocht mijn Bumpits bij de Blokker voor €9,95. Er zijn twee varianten, donkerbruin/zwart en blond. Ik koos uiteraard voor de donkere variant aangezien ik een brunette ben. De inhoud van het doosje is als volgt;


Een grote Bumpit, een middelgrote Bumpit en een mini Bumpit vergezeld van een puntkam. Deze kam is handig om je haar in parten te verdelen en om mee te touperen.


De Bumpits worden niet vastgeklikt of iets, ze zitten in feite los op je hoofd. Het enige is dat ze wel van die puntjes hebben voor enige grip, maar ik heb er niet zo veel vertrouwen in...

Zoals je in de video kunt zien blijken de Bumpits toch aardig goed vast te zitten. Ik voelde ze niet schuiven en ik kon gewoon mijn hoofd flink schudden zonder dat mijn kapsel uit verband werd getrokken. Let wel, hier had ik een staart in. Als je de Bumpits gebruikt in combinatie met los haar zitten ze voor mijn gevoel minder stevig vast. Ik zou echt de hele tijd onzeker zijn en bang zijn dat er ineens een Bumpit op de grond zou vallen, voor schut!

Larissa wilde de Bumpits nog een kans geven, maar ik zeg: no way! Weet je hoe lang we bezig waren voordat mijn kapsel klaar was? Een half uur. En dan kreeg ik nog hulp van Larissa, laat staan dat ik het alleen moest doen! Sowieso heb je vrij veel (en redelijk lang) haar nodig om er voor te zorgen dat de Bumpits geheel bedekt zijn. Het is natuurlijk voor schut als je de Bumpit door je haar ziet steken met die puntjes.

Ik moet wel zeggen, als je de Bumpits eenmaal onder de knie hebt, kun je er wel hele gave kapsels Red Carpet mee maken. Hieronder een paar voorbeelden;


Of juist hele geinige en typische Hairspray/sixties kapsels voor bijvoorbeeld themafeestjes;



Zoals ik al zei, ik ben geen fan van deze Bumpits, maar ik kan me wel voorstellen dat ze van pas kunnen komen als je een bepaald kapsel voor ogen hebt. Ik raad ze dus niet perse af, ik vond ze zelf gewoon niet zo handig omdat IK er niet meer overweg kon, misschien lukt het jou beter.

Wat denken jullie er van?

Until next time,
Serena Verbon