maandag 29 november 2010

Review: Himalaya Herbals Neem Face Pack


In mijn pakketje van Himalaya Herbals zat onder andere dit masker, genaamd Neem Face Pack. Dit masker is speciaal ontwikkelt voor een acne gevoelige huid. Het voorkomt puistjes, verjongt en verstevigt de huid en zorgt voor een natuurlijke glans. Ik heb een vette huid met puistjes, dus ik kon niet wachten om dit masker uit te testen!



Omdat ik op de hoogte ben van de sterke anti-bacteriële werking van Neem was ik erg benieuwd naar dit product. De Neem (spreek uit als: niem) boom groeit in o.a. India en het vermalen blad van deze bomen, neemblad poeder, wordt gebruikt om zijn geneeskrachtige werking. Ik heb ook neemblad poeder in maskertjes van The Secret Garden gebruikt, en daar was iedereen altijd zeer over te spreken!


Neem Face Pack zit in een middelgrote tube van 75 ml en kost €5,95. Himalaya Herbals maakt gebruik van natuurlijke kruiden in hun producten. In dit masker zit aan werkzame kruiden: 10% Neemblad poeder (Azadirachta indica), 4% Fullers Earth (Multani Mitti) en 2% kurkuma - also known as Koenjit in de indokeuken (Curcuma longa).

Neem Face Pack zuivert de huid en voorkomt uitbraak en terugkeer van puistjes. Het masker bevat Neem en Turmeric. De combinatie van deze ingrediënten in dit antibacteriële masker verwijdert overtollige talgafscheiding, zuivert de poriën, voorkomt terugkerende puistjes en verbetert de tekstuur van de huid. Neem heeft een antibacteriële werking en doodt probleem veroorzakende bacteriën. Turmeric bestrijdt acne en puistjes op een effectieve manier. Fullers aarde verkoelt en kalmeert de huid en verwijdert diepe onzuiverheden.



Het masker is dik en creamy, maar verdeeld gemakkelijk over mijn gezicht met een dekkende laag. De kleur is grijziggroen en de geur is best lekker. Ik weet dat Neem ontzettend sterk ruikt, echt niet lekker gewoon, dus dit viel me reuze mee! Maskers breng je trouwens aan over een gereinigde huid. Dus eerst je huid reinigen, dan een masker, daarna het masker eraf wassen gevolgd door een tonic en een creme.


Het masker dient 10-15 minuten te drogen voordat je het kan afspoelen met koud water. Dat doe ik dan ook altijd trouw. Na 5 minuten voel je het masker al trekken, en na een kwartier zie je eruit als de Incredible Hulk;



So you know it's time! Tijdens het opdrogen van de klei (naast Fullers aarde zit er ook kaolin klei en bentoniet klei in het masker) trekt het masker vuil uit je poriën. Sounds disgusting eh? Maar zo is het nu eenmaal, en dat is ook een van de doelen van dit masker natuurlijk. Afspoelen deed ik niet met koud maar met warm water onder de douche en dat ging prima. Na het douchen nog even nadeppen met een tonic (een DIY tonic recept die vanmiddag online komt) en een creme, and I'm good to go!



Huid zonder make-up (hier draag ik wel mascara en wenkbrauwpotlood)

Mijn huid is zacht en schoon! Dit masker kun je 1 tot 2 keer per week gebruiken en dat ga ik ook zeker blijven doen. Mijn gevoelige huid had nergens last van en het masker beviel me eigenlijk vrij goed. Ik hoop dat dit masker naast reinigen inderdaad ook doet wat het beloofd; het voorkomen van terugkerende puistjes. Ik houd jullie op de hoogte!

Himalaya Herbals producten zijn o.a. te koop in de officiële webshop. Vraag nu een gratis kennismakingspakket aan met 3 gratis producten! Klik hier voor meer info (onderaan de pagina).

Until next time,

Serena Verbon