maandag 1 november 2010

Nail Art How-to: HellFire Nails


Ik verkeer helemaal in Halloween sferen dus bedacht ik me dat een Halloween geïnspireerde nail art tutorial wel op zijn plaats zou zijn. Helaas lukte het me niet deze tutorial gisteren (op Halloween zelf) te plaatsen omdat mijn internet raar deed en omdat ik het beredruk had met zowel het regelen van een fotoshoot en alles klaarzetten voor mijn VIP Party, mijn excuses hiervoor! Ik heb BeautyLab een beetje verwaarloosd dit weekend.

Hier alsnog de HellFire nail art tutorial omdat dit vurige design ook heel leuk is zonder Halloween. Klik snel even verder...


Wat heb je nodig?
Niet zo veel eigenlijk! Uiteraard een base- en topcoat, een witte lak en een rode striper. Deze stripers van NYX zijn PERFECT! Ze hebben een mooi dun puntje en hier kan je hele precieze designs mee maken, voor deze HellFire tutorial is deze striper zeer geschikt. Te koop via o.a. de webshop Beauty by Elke voor €2,50.


Begin met een laagje basecoat en vervolgens een dekkende laag witte nagellak. De witte nagellak is van de H&M, die ik eerder in dit artikel heb gereviewed en die ik vaak gebruik bij nail art (een witte en zwarte lak zijn echte must-haves als je wil beginnen met nail art!).


Met de rode NYX striper maar ik een soort van French Manicure randje op mijn nagels. Het hoeft geen netjes afgewerkt randje te zijn.



Vanuit dit randje maak ik vlammen! Maak ze mooi puntig en gebogen, of met bochtjes. Laat de ene vlam hoger komen dan de anderen, en de vlammen kunnen ook splitsen. Zo creeer je een echt vlammen effect!

 Het is even oefenen, dus mijn tip is om eerst te oefenen op een blaadje met je striper, of oefen met een pen of potlood even op papier zodat je weet welke lijnen je moet volgen voor de vlammen. Een tip is om eerst vlammen te tekenen die omhoog gaan en om dan de tekening om te draaien en dat design na te bootsen op je nagel. Zo heb ik het ook gedaan.


Het resultaat is opvallend en supergaaf! Mocht je nog een gele of oranje striper hebben dan kun je hier en daar wat details in de vlammen zetten. Wat ook gaaf is, spons de onderkant van je nagels met donkerrood of zwart voor een gradient effect!

Good luck & enjoy!

Nu mijn nagels weer wat langer beginnen te worden wil ik weer meer nail art tutorials gaan maken. Verzoekjes kun je achterlaten bij de comments! ^^

Until next time,

Serena Verbon