woensdag 13 oktober 2010

Review: Lotus Label Luxe kwastenset

Jullie weten misschien nog wel dat ik zo enthousiast was over de knalroze Kabuki kwast van Lotus Label? Met deze luxe kwastenset ben ik minstens net zo blij! Lees snel verder voor de review.


Lotus Label verkoopt kwasten van goede kwaliteit tegen een zeer betaalbare prijs. Voor deze 8-delige set bijvoorbeeld betaal je € 29,50, wat neer komt op ongeveer €3,70 per kwast. De kwasten zijn gemaakt van dierenhaar (helaas staat er op de site niet precies vermeld van welk dier precies) en de handgrepen zijn van hout. De set is verpakt in een imitatie lederen brushroll. Wat looks betreft scoort Lotus Label zeer hoog, het heeft namelijk een zeer luxueuze uitstraling.

Opgerolde brushroll

Geopende brushroll

De luxe kwastenset van Lotus Label bestaat uit 8 kwasten;

Een grote witte kwast geschikt voor foundation (volgens site), maar ik vind deze kwast beter geschikt om mijn bronzer en translucent powder mee aan te brengen. De kwast is lekker zacht en fluffy, verliest de eerste 3 keren van gebruik aardig wat haartjes, maar daarna niet meer.

Een iets minder grote kwast (maar toch nog vrij groot) geschikt voor rouge en highlights (volgens site). Ik gebruik deze kwast inderdaad om mijn blush en highlighter mee aan te brengen, daar is deze angled brush zeer geschikt voor. Ook om te shapen is deze vorm en grootte perfect. Verliest in het begin aardig wat haartjes, maar na een paar keer gebruik stopt dit. Deze kwast is lekker zacht en fluffy.

Een drietal oogschaduw kwasten - jullie hebben ze misschien al voorbij zien komen in mijn Key West Sunset tutorial. Het zijn platte kwasten waarmee je perfect oogschaduw kunt aanbrengen op je ooglid. De kwasten zijn zacht, vrij stevig (niet echt geschikt om mee te blenden) en verliezen geen haartjes.

Een tweetal oogschaduw- of lipliner kwasten en een liner kwast (rechts). De oogschaduw kwasten zijn stevig, recht en erg fijn. Door de stevigheid brengen ze veel product aan op je gezicht. Ze zijn vrij plat/dun dus ze zijn ideaal om scherpe liplijnen mee te zetten. Je kunt er zelfs je wenkbrauwen mee bijtekenen als je wil. De liner kwast is nog wat steviger en smaller en deze zet gemakkelijk een mooi lijntje boven je oog. Ook deze is geschikt om je wenkbrauwen mee in te kleuren. Alle drie de kwasten lieten geen haartjes los.



Overall is dit best een aardige kwastenset, zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteit vergelijking. Persoonlijk mis ik nog een stippling brush en een blending brush in deze set. Als die er in zouden zitten zou de set wat mij betreft complete set genoemd mogen worden. Als starters set is het wel aan te raden, mits je er nog wat losse kwasten bij koopt. En dan nog ben je erg voordelig uit!

Ik merk wel verschil tussen deze kwasten en die van MAC. De kwasten van MAC zijn net een tikkeltje zachter, meer fluffy of meer stevig (afhankelijk van het soort kwast). Maar goed, daar betaal je dan ook wel stukken meer voor, zeker 6 keer zo veel! Ben je op zoek naar kwasten die niet zo duur zijn als die van MAC maar wel van goede kwaliteit zijn? Dan zijn de kwasten van Lotus Label zeer aan te raden.

Wat zijn jullie favoriete budget merk kwasten?

Until next time,
Serena Verbon