vrijdag 8 oktober 2010

Beauty Food: Banaan (klik hier als je niet meteen de video ziet)



Omdat we natuurlijk allemaal beautygekken zijn vroeg ik een tijdje geleden om jullie beste beautytips en -geheimen met me te delen. De leukste en beste tips bundelde ik samen in dit artikel. Een van de tips wilde ik altijd al een keertje uitproberen, namelijk het bananenschil maskertje. Ik de bovenstaande video laat ik zien hoe me dat afgaat en hieronder kun je alles lezen over de goede beauty eigenschappen van onze kromme, gele vriend.


Back in the day...
De oude Egyptenaren, Grieken en Romeinen wisten wel raad met fruit en honing. Ze ontdekten al snel dat deze lekkere hapjes ook prima dienst konden doen als beauty treatment. Bananenschil staat vooral bekend om haar geneeskrachtige werking; het verminderd de ontstekingsreactie (roodheid, zwelling) en zorgt dat infecties aan het huidoppervlak verdwijnen. Bananenschillen zijn echter ook ideaal als natuurlijk beautyproduct. Het zorgt voor een verbeterde huidstructuur en een egale teint.


Goed voor de binnenkant...
In veel landen wordt de banaan gezien als het 'Golden Fruit' uit de natuur omdat het zo veel goeds doet voor zowel de binnen- als buitenkant van je lichaam. Door bananen te eten loopt alles in je darmen gesmeerd (vezelrijk) en krijgt je lichaam de juiste voedingsstoffen binnen nodig voor de aanmaak van nieuwe cellen. Het zijn echte energie boosters! Een banaan bevat 100 calorieën en wordt snel door je lichaam opgenomen. Een banaan bevat geen vet en is dus een prima tussendoortje of onderdeel van je ontbijt. Kijk, dat jochie hierboven heeft het goed begrepen zoals je ziet!

...en de buitenkant
Bananenschil bevat een flinke dosis kalium en een aantal anti-oxidanten en mineralen die er voor zorgen dat de huid zich van nature hersteld. Om die reden worden bananenschillen vaak ingezet als DIY middeltje tegen allergien, insectenbeten, blauwe plekken en een geïrriteerde huid. Het kalmeert de huid, roodheid, zwellingen en jeuk verdwijnen en blauwe plekken verdwijnen sneller. De huid wordt zacht, soepel en oogt fris en gezond. Bananenschillen zijn dus hartstikke handy! 




Banaan en Acne
Ook een huid met acne heeft baat bij een banaan. Puistjes zijn in feite kleine huidontstekingen. Als je de binnenkant van een banaan over je huid wrijft kalmeert je huid, verdwijnt de roodheid en verminderd het 'breakouts'. Nice! Je huid ziet er na verloop van tijd frisser, egaler en gezonder uit. Als je last hebt van acne zou ik dus extra vaak banaantjes eten en als niemand kijkt snel die schil over je hoofd heen wrijven! Dat is in elk geval mijn voornemen. Doen jullie met me mee?

Hangover, anyone?
Bananen schijnen het perfecte middel te zijn om een kater te bestrijden. Het kalmeert je maag (die natuurlijk nogal overstuur is door overmatige alcohol consumptie) en het geeft je lichaam de nodige voedingsstoffen om weer op krachten te komen. Onthouden dus! Of eigenlijk, gewoon niet te veel drinken meisjes, remember this article?

Ik heb echt meer bewondering gekregen voor de in mijn ogen alledaagse banaan. Ik had er geen weet van dat dit Gouden Fruit zo veel in zijn mars heeft en zo veel goeds kan doen voor onze huid en ons lichaam. Ik kan het bananenschil maskertje aan iedereen aanbevelen, ook voor mensen zonder acne. Je huid wordt er namelijk ontzettend zacht en glad van en het verbeterd na verloop van tijd je huidstructuur en teint. En wie wil dat nu niet?

Until next time,
Serena Verbon