zaterdag 25 september 2010

MAC Venomous Villains collectie - review, swatches & looks

M.A.C. komt per jaar met diverse limited collections uit maar er is er altijd eentje waar heel beautyland het meest naar uitkijkt. Dit jaar is dat de Disney Venomous Villains collectie, een collectie geinspireerd op de slechterikken uit de Disney films. Uit deze collectie ontving ik een aantal producten die ik vast voor jullie mocht reviewen. Ik heb er ook een hele mooie look bij gemaakt. Benieuwd? Klik snel verder voor swatches, looks en eigen product foto's.


De Disney Venomous Villains collectie is onder te verdelen in 4 delen met elk hun eigen slechterik in de hoofdrol; Cruella (101 Dalmatiers), Evil Queen (Sneeuwitje), Maleficent (Doornroosje) en Dr. Facilier (The Princess and the Frog).

Uit de Evil Queen lijn ontving ik de oogschaduw Vainglorious. Het is een frosty eyeshadow en de kleur is schitterend! Het is een soort donkere wijnrode kleur met een dieppaarse ondertoon en een vleugje bruin. Onderstaande foto is met flits genomen dus de kleur is niet precies zoals hij hoort te zijn. De kleur op de officiele productfoto is de juiste kleur. De prijs is €18,50.





Uit de Maleficent lijn ontving ik Beauty Powder in de kleur Briar Rose. Beauty Powder kun je overal op je gezicht (of decolleté) aanbrengen, maar omdat deze wel heel erg roze is heb ik hem alleen als blush aangebracht. De kleur is poederig roze, een soort oudroze kleur maar dan zoveel tinten lichter. Ook deze kleur vind ik prachtig als blush! De structuur is heel zacht en als je het aanbrengt op je wangen krijgen ze een mooie gezonde glow. Love it! Aan de binnenkant van het doosje bevindt zich overigens nog een spiegeltje. Prijs €27,00.



Hieronder swatches van Vainglorious Eyeshadow (boven) en Briar Rose Beauty Powder (onder).


Ik kon natuurlijk niet wachten om een leuke look te maken met deze Venomous Villains producten dus heb ik me tot diep in de nacht vermaakt met mijn make-up spulletjes. En ik ben ook nog creatief geweest met Photoshop, haha.






Nadat ik een egale huid had gecreëerd ben ik aan de slag gegaan met mijn ogen. Oogschaduwbasis erop en vervolgens NYX Jumbo Pencil in Milk. Hier overheen bracht ik Vainglorious aan. In de outer-V en boven het ooglid zit M.A.C.'s Carbon (pikzwarte oogschaduw) en in mijn ooghoek en op mijn wenkbrauwbot zit M.A.C.'s Filament (shimmery champagne zilveren oogschaduw). De oogschaduw bracht ik ook aan onder het oog. Voor mijn wenkbrauwen gebruik ik een zwart wenkbrauwpotlood van de Hema. Afmaken met mascara en zwart oogpotlood. Op mijn lippen heb ik een rode gloss van Chanel.

Zonder rode lippenstift en met los haar staat deze look overigens ook heel erg mooi (en minder heftig). Nog steeds wel flink dik, maar voor een avondje stappen kan het prima, vind ik.


De Venomous Villains collectie is vanaf zaterdag 9 oktober bij alle M.A.C. verkooppunten verkrijgbaar in Nederland en België. Ik verwacht een stormloop dus als je graag iets wil scoren uit deze te gekke collectie moet je er snel bij zijn! Ik wil sowieso alle nagellakjes uit deze collectie hebben, so pretty! De mineralized eyeshadows uit de Maleficent lijn zien er ook zo mooi uit, enne... ja. Zo kan ik nog wel even doorgaan, hihi!

Wat vinden jullie er van? Gaan jullie wat scoren uit deze collectie? Temptalia, de grootste beautyblogger uit de VS ontving maar liefst de gehele collectie (lucky girl!) en heeft er een super-duper-uitgebreid artikel over geschreven die zeker de moeite waard is om even te checken. Klik hier om er heen te gaan.

Until next time,
Serena Verbon