maandag 13 september 2010

Budget Beauty Tip: Nagellak van de Action

Mijn moeder heeft weer een leuke en vooral goedkope winkel ontdekt: de Action. Jullie kenden het vast al. In Houten kennen wij de Action namelijk niet maar in Utrecht zit er wel eentje net buiten het centrum. Ik geloof dat de Action nu haar meest favoriete winkel is aangezien ze er nagellakjes heeft gescoord voor maar... 49 eurocent! Echt een budgetprijsje! Ik wilde ze maar al te graag reviewen want ik had sterk mijn twijfels bij zo'n cheap-ass nagellak. Hoe goed kan dat nu zijn?




Allereerst de verpakking. Volgens mij is het typisch Duits om cosmetica in dit soort verpakkingen te stoppen, maar goed. Het ziet er niet erg aanlokkelijk uit zo, maar het flesje is desondanks mooi van vorm en oogt weliswaar een beetje chique. Het merk van de lakjes is MAX Nails. Zegt me niets. Misschien een beetje misleidend want mijn moeder dacht dat het van MAX Factor was. Sneaky!


Van links naar rechts zie je de topcoat, basecoat, Rose Red, Coral Red en Soft Pink. De inhoud van een flesje is 7 ml en de prijs is dus €0,49. De base- en topcoat zijn heel dun. Je hebt dus niet veel nodig en de lak brengt prettig aan en droogt ultra snel. Echt binnen een minuut is het kurkdroog en kun je beginnen met de kleurtjes.

Rose Red

Sorry dat mijn vingers vettig zijn op de foto, mijn handen waren droog dus ik smeerde het in met Eight Hour Cream maar het was nog niet helemaal ingetrokken helaas. Rose Red is een mooie rode kleur met een oranje ondertoon. De lak heeft vrij veel subtiele gouden shimmers (erg pretty!) en heeft slechts 1 laag nodig voor een mooie dekking. Hierboven heb ik 2 laagjes gelakt. Zo lang je de lak maar niet te dik aanbrengt is het binnen no-time droog. De sunstantie is niet te dik en niet te dun en eerlijk gezegd lakken ze hartstikke lekker! De nagellak glijdt echt over je nagels, smooth as butter.

Coral Red

Coral Red is een opvallende oranje kleur met een bruinige ondertoon. De kleur heet Coral Red maar ik kan er maar weinig rood in ontdekken. Dit lakje heeft een pearly finish en lakt net zoals Rose Red erg lekker. De lak droogt met een normale snelheid en heeft slechts 1 laagje nodig voor een goede dekking. De foto hierboven is echter met 2 laagjes. Wat me opviel is dat het kwastje van deze lak veel breder was dan de kwastjes van base- en topcoat en Rose Red. Dit kwastje was namelijk zo breed dat je er in 1 keer je middelvinger nagel mee kon lakken, en qua breedte vergelijkbaar met die brede kwastjes van OPI. Nice!

Soft Pink

Ik weet niet wie die namen verzint maar Soft is deze Pink zeker niet. De kleur is eerder een mengeling tussen fuchsia en neon pink, het is echt een felle roze kleur die menig Barbie blij zal maken, als ook mij. Ik hou van roze en van dit kleurtje word ik heel blij. De finish is parelmoer en de lak bevat hele piepkleine subtiele shimmertjes. Deze lak dekt echter minder goed als zijn voorgangers, na 1 laag zie je mijn nagel er nog doorheen. Na 2 lagen krijg je een resultaat als hierboven, misschien dat 3 lagen zelfs nog mooier geweest was. Ook Soft Pink lakt superlekker en heeft net zo'n breed kwastje als Coral Red. De droogtijd is net zo snel.

Tja, je verwacht het niet maar deze lakjes van de Action zijn dik in orde. Ze lakken lekker, drogen supersnel en de kleuren en finishes zijn prachtig (al moeten het wel je kleuren zijn). Ook de glans is mooi en de lak blijft redelijk lang zitten zonder te chippen of te slijten (in combinatie met bease- en topcoat). De namen van de lakjes zijn overigens wel slecht gekozen, maar ja, gelukkig is de kleur in het flesje hetzelfde als de kleur op je nagels dus je weet wat je te wachten staat. Het extra brede kwastje zit niet in ieder flesje maar als je het treft dan is dat mooi meegenomen. De meeste kleuren dekken al met een enkele laag, soms twee, dus ook dat zijn pluspunten. Ik kan eerlijk gezegd geen nadeel vinden bij deze lakjes. De prijs is misschien wel het allergrootste pluspunt. €0,49 per stuk dames en heren. Zo goedkoop vind je ze zelfs bij het Kruidvat niet. Ik zeg, ren naar de Action en sla uw slag.

Until next time,
Serena Verbon