dinsdag 10 augustus 2010

Shocker: Borstbeen is het nieuwe sleutelbeen

Er wordt gefluisterd dat Rachel Zoe, celebrity stylist, verantwoordelijk is voor de skinny trend in jong Hollywood. En zo te zien is ze zelf ook niet vies van een uitstekend botje hier en daar. Het schijnt zelfs dat ze celebs als Lindsay Lohan en Nicole Richie heeft aangemoedigd flink gewicht te verliezen en dat je pas mooi skinny bent als niet alleen je sleutelbeen maar vooral je borstbeen zichtbaar wordt. Een zieke trend, als je het mij vraagt.



Dat Rachel Zoe weinig eet moge duidelijk zijn, maar dat ze haar cliënten meesleept in deze zogenaamde skinny trend is just wrong! Weten jullie nog dat Nicole Richie ineens heel dun werd? Op dat moment was Rachel Zoe haar vaste styliste. Toen Nicole doorhad wat er gebeurde dumpte ze Rachel Zoe als styliste en de verwijten werden over en weer geslingerd. Nicole Richie noemde Rachel Zoe een 'Bad Influence' en er werd zelfs beweerd dat ze haar cliënten drugs gaf om af te vallen. Toen kwam er aan het licht dat Rachel Zoe size zero erg stimuleert en jonge Hollywoodsterren manipuleert en aanmoedigt om heel erg af te vallen. Ook Lindsay Lohan heeft Rachel Zoe als styliste gehad. Beide foto's hieronder zijn genomen toen Rachel Zoe styliste was van Nicole (zwanger) en Lindsay.



Ik snap niet dat Rachel Zoe nog aan de bak komt in Hollywood. Bekenden zeggen dat ze haar nooit zien eten en zelf beweerd ze ook nooit te lunchen. In een interview zegt ze dingen als "ik ben te druk om te eten, ik eet alleen een grapefruit en een kop koffie op een dag" om vervolgens te zeggen "eerlijk gezegd vind ik mezelf helemaal niet dun". 

Ik vind dat Rachel Zoe eerst eens moet leren om gezond te leven voordat ze verder kan met haar beroep. Jong Hollywood is toch al zelfbewust van hun uiterlijk doordat ze zichzelf continue tegenkomen in magazines en op internet waardoor ze beïnvloedbaar en onzeker zijn. Rachel Zoe is hun styliste en onbewust toch een soort van rolmodel, terwijl niemand een voorbeeld zou moeten nemen aan dat magere lichaampje van haar. En dat ze daarbij ook nog size zero stimuleert bij haar cliënten vind ik ronduit schandelijk!  Ze projecteert haar eigen eetstoornissen op haar jonge cliënten en steekt ze ermee aan. Iemand zou haar op moeten sluiten! Of in ieder geval in een afkick kliniek moeten gooien.

Op het moment heeft ze Mischa Barton onder haar hoede genomen als client, maar daar lijkt het ook niet meer zo goed mee te gaan...



Ik moet eerlijk bekennen dat mijn sleutelbenen erg uitsteken en dat daaronder een soort welving van borstbeen botjes te zien is, maar ze steken niet uit en ik ben er al helemaal niet trots op! Als het nu eenmaal je bouw is kan je er niets aan doen. Maar om zoiets nu te stimuleren gaat echt te ver! Wie heeft ooit bedacht dat uitstekende ribben en borstbeen botjes mooi en fashionable zijn? Ja, ok. Rachel Zoe heeft dat bedacht, maar die vrouw is gewoon niet goed wijs.

Q: Wat vinden jullie van deze enge skinny trend? Uiteindelijk worden deze celebs op de foto gezet in magazines die wij dan weer lezen en zo worden wij ook onbewust beïnvloed door dit skinny modebeeld.

Until next time,
Serena Verbon