maandag 5 juli 2010

Review: Benefit POREfessional

Benefit komt met iets nieuws! The POREfessional, een balsem die ervoor zorgt dat je poriën minder zichtbaar worden, een porie-camouflage dus. Dit wondergoedje ligt pas vanaf september in onze Sephora's maar ik testte het vast voor jullie uit! 




POREfessional is verpakt in een handige tube van 22 ml. De tube is niet al te groot zodat je hem gemakkelijk overal mee naar toe kunt slepen zodat je op ieder gewenst moment even een touch-up kunt verrichten. Nice! POREfessional is te gebruiken als primer onder je make-up of als touch-up over je make-up heen. De makkelijkste manier om dit product aan te brengen is door het op je huid te 'kloppen' en het vervolgens met je vingertoppen uit te vegen. 



POREfessional is licht getint maar bij uitsmeren transparant van kleur en is dus geschikt voor ieder huidtype. Het voelt silkysmooth aan op de huid, alsof het over je huid heen glijdt. Het is een olie-vrije formule maar bevat, aan de ingrediëntenlijst te zien, een combinatie van een aantal siliconen soorten. Ik dacht altijd dat siliconen de huid konden verstoppen waardoor ik (nog) meer puistjes zou krijgen maar niets is minder waar. Primers met siliconen zijn juist aan te raden bij mensen met een vette, acne gevoelige huid omdat ze juist NIET comedogeen zijn (bron). Supernice! Want ik heb nogal aanleg voor puistjes en kan dit product dus met een gerust hart gebruiken.



Waar zijn jullie poriën het meest zichtbaar? Bij mij rond mijn neus maar ook op mijn wangen (jukbeenderen) zijn ze wat groter en wijder. It's not a pretty sight, maar ik wilde toch graag het effect  demonstreren door een onwijze close-up van mijn neus voor en na het gebruik van de POREfessional te laten zien:



voor

na
Zoals je ziet zijn de poriën een stuk minder opvallend en lijkt mijn huid gladder en daardoor dus ook mooier en egaler. Truukje! Wat ik ook heb gemerkt is dat foundation en of concealer een stuk gemakkelijker aanbrengt. Het glijdt smooth over mijn huid heen en verdeeld beter dan voorheen. I like it!  

De reden dat ik nooit een primer gebruikte was omdat ik bang was dat mijn huid zou verstoppen, maar nu ik weet dat het 'veilig' is kan ik het eigenlijk iedereen van harte aanbevelen. Je huid ziet er gewoon een stuk frisser, egaler en mooier uit en als je erna nog make-up gebruikt dan brengt dit een stuk gemakkelijker aan. En omdat het ook over je make-up aan te brengen is kun je tussendoor even je gezicht bijwerken, ideaal.

POREfessional van Benefit ligt vanaf September 2010 in de Nederlandse Sephora's en kost €32. Nog even geduld dus!

Q: Gebruiken jullie ook een primer? En wat waren jullie gedachten over siliconen in skincare, dachten jullie ook dat het je poriën juist zou verstoppen, or was that just me?

Until next time,
Serena Verbon