zaterdag 17 juli 2010

How-to: Roosjes Nail Art

Ik heb deze roosjes een paar keer voorbij zien komen en ik dacht, nu ga ik het ook eens een keer proberen! Uiteraard had ik mijn camera in de aanslag om er meteen een foto tutorial van te maken voor jullie.


You Need
Basecoat, een basiskleur (ik koos Manhunter van H&M), een donkere en lichte kleur voor de roosjes (ik koos Love at first sight en Timeless beauty van H&M), een groene kleur voor de blaadjes (Essence Check me out) en een topcoat. Verder heb ik een klein kwastje gebruikt voor om de blaadjes mee te schilderen en een sateprikker om stipjes mee te maken en om mee te swirlen.

Let's begin!
Lak je nagel met een laagje basecoat en vervolgens een dekkende laag van je basiskleur.

Pak je 2 kleuren waarmee je het roosje wilt maken. Breng per kleur 2 kleine stipjes aan op je nagel. Ik gebruikte een sateprikker om de stipjes mee aan te brengen. Dit is mijn pink dus daar wilde ik maar 1 roosje op maken, maar op de rest van je nagels kun je er makkelijk een stuk of 3 kwijt. Verdeel de roosjes mooi over je nagels, maar niet te dicht op elkaar want er moet ook nog ruimte over blijven voor blaadjes straks.

Nu komt eigenlijk het lastigste gedeelte, namelijk het swirlen. Duw de punt van een sateprikker in 1 van de stipjes en draai er rondjes mee door de andere stipjes heen. Swirl niet te lang, er moet nog onderscheid in de 2 kleuren te zien zijn, zorg ervoor dat de kleuren niet totaal gaan mengen. Het is lastig uit te leggen maar uiteindelijk krijg je een rondje die beide kleuren bevat, in een soort draaikolkjes patroon. Let op, het hoeft echt niet heel netjes en geen een roosje is identiek. Mijn roosjes leker eerlijk gezegd eerst helemaal nergens op, maar na aanbrengen van de blaadjes werden het toch ineens weer roosjes.

Voor het aanbrengen van de blaadjes heb ik een klein verf kwastje gebruikt, dit werkt nauwkeuriger dan het nagellak kwastje zelf. Een striper kwastje werkt denk ik ook prima. Dip het kwastje in de groene lak en tegen aan weerskanten van het roosje lieve kleine blaadjes. Dit is even een secuur werkje maar ook voor de blaadjes geldt dat ze niet perfect hoeven te zijn.

Final Result!
In daglicht (zonder flits)

Met flits

Inspiratie



Zoals je ziet hoeven de roosjes niet de geijkte kleuren rood of roze te hebben, ze kunnen ook makkelijk in andere vrolijke kleuren zoals paars, blauw of oranje! De blaadjes zijn wel altijd groen, sommige maken de blaadjes in 2 kleuren wat een nog mooier, 3D effect geeft. Love it! Bovenstaande foto's gaven mij echt de kriebels om het zelf ook eens uit te proberen. Ik heb alweer nieuwe ideeen met dit roosjes design, zijn jullie ook al enthousiast?

Until next time,
Serena Verbon