woensdag 23 juni 2010

Review: Rituals Nail Care

Rituals introduceerde vorige maand een complete nagelverzorgingslijn met producten zoals een nail whitener, nagelriemverzorgingspen (leuk woord voor galgje!), base- en topcoat en maar liefst 8 nagellakjes in trendy kleuren. Alle producten zijn verrijkt met de edelsteen Robijn en bevatten daarnaast hun eigen extra edelsteen zoals rozenkwarts of maansteen. Natuurlijk heb ik deze nieuwe Rituals producten in mijn bezit aangezien ik een nagellak addict dreig te worden en een stemmetje in mijn hoofd me aanraadde om ze uit te proberen...




Rituals heeft veel moeite in hun verpakkingen gestoken. Ik ken geen een nagellak merk die hun lakjes per flesje in een doosje verpakt. Rituals wel en dat doen ze goed. De verpakking is strak en klassiek, zwart met subtiele rode shimmers. Het doosje gaat niet aan de bovenkant maar aan de voorkant open. Het is een hele luxe verpakking die me hebberig maakt!



Het doosje opent als een schatkist waarin het lakje als ware treasure ligt te wachten tot je haar gaat aanbrengen. De binnenkant van het doosje is rood wat mooi afsteekt met de kleur aan de buitenkant. Aan de binnenkant staat geschreven: "Contains pure Ruby. According to ancient Chinese medicine, Ruby gives strength and energy". Leuk detail.

Smooting Base Coat - 10 ml € 9,90 - bevat Robijn en Maansteen
Deze beschermende basislak is lichtroze van kleur. De lak is vrij dun zodat ik maar weinig nodig heb en waardoor ik een egaal dun laagje kan aanbrengen dat lekker snel droog wordt. Het smeert perfect en gemakkelijk uit over mijn nagels en zorgt ervoor dat mijn nagels een gladder oppervlak krijgen. Ik heb nog wel eens scheurtjes of bobbeltjes maar dit lakje egaliseert het allemaal zodat ik een schone lei heb om een kleurtje op aan te brengen.


Nail Varnish in Smart Rose - 10 ml € 9,90 - bevat Robijn en Rozenkwarts
De keur is prachtig! Knallend fuchsia, heel helder en levendig en prachtig op zowel blanke als gebruinde handen. Het kwastje is normaal (niet te dun of te dik) en de nagellak is qua substantie iets dikker dan de base coat. Ook van dit lakje is maar weinig nodig en aanbrengen gaat gemakkelijk en zonder strepen. Ik heb maar een enkele laag nodig voor een goede dekking, het lakje is sterk gepigmenteerd en creamy. De droogtijd is normaal, niet sneller of langzamer dan de meeste lakjes die ik ken.

Shiny Top Coat - 10 ml € 9,90 - bevat Robijn en Maansteen
Smart Rose is al super glanzend van zichzelf, maar het kan natuurlijk nog glanzender! Deze topcoat is doorzichtig en wat dunner van structuur. Het brengt daarom gemakkelijk en dun aan, waardoor ook de topcoat net als de basecoat lekker snel droog is. Het glanst geweldig en zorgt dat de nagellak kleuren nog beter uit de verf komen zo!



De combinatie van deze basecoat + nail varnish + topcoat = langdurig resultaat! Bij mij bleef de kleur serieus 4 dagen lang achter elkaar netjes op mijn nagels zitten, zonder chippen. Mijn nagels zijn slap en scheiden relatief veel olie af dus het is haast een klein wondertje, vooral als je je bedenkt dat ik op het lab dagelijks vloeistoffen mors die de lak kunnen wegvagen. Geweldig dus deze combo! Ik ben fan! Ik heb mijn oog al laten vallen op andere kleurtjes zoals Tender Rose (zacht creamy roze) en Sapphire Moon (diep donkerblauw). Ik raad deze lakjes zeker aan, want ze doen zeker niet onder voor de salonmerken als Essie, China Glaze en O.P.I

Rituals Webshop [Official Site]

Until next time,
Serena Verbon