donderdag 24 juni 2010

Review: Make Up For Ever Aqua Cream

Kennen jullie het merk Make Up For Ever (MUFE)? Dit cosmeticamerk wordt in Nederland verkocht bij Sephora. Ik had er vorig jaar waterproof oogpotloden gekocht, en als MUFE zegt dat het waterproof is dan IS het waterproof. Man, die die dingen blijven rustig 100 jaar zitten als je er niets aan doet. Dit voorjaar  kwam MUFE met Aqua Cream, een multifunctioneel product dat je op zowel de ogen, lippen en wangen kunt aanbrengen. Is Aqua Cream net zo waterproof als hun potloden? Ik deed de test...


Aqua Cream is er in 22 kleuren. Hele basic en neutrale kleuren maar ook felle en gewaagde kleuren. Alle producten zijn voorzien van parelmoer wat zorgt voor een prachtige shine. Ik besloot om nummer 1 uit te proberen in antraciet (op de foto is het de kleur linksbovenin). Gezien de kleur is dit product minder geschikt voor de wangen en lippen, maar ik was dan ook van plan om de Aqua Cream te beperken tot mijn ogen. 






De structuur is creamy maar niet vettig, een beetje tussen een cream en een poeder in en vergelijkbaar met de Benefit Creaseless Cream Shadowliners, maar dan iets droger. Het pigment is subliem. Slechts 1 veeg op mijn hand geeft een sterk gepigmenteerde en geheel dekkende laag met een mooie parelmoeren glans.

Ik besloot om het met een dun kwastje aan te brengen als eyeliner. Ik gebruik een kwastje van MAC nummer 210. Het is een heel fijn kwastje waarmee je heel gemakkelijk een eyeliner lijntje kan trekken. Het is super easy, zelfs voor mij, die normaal gesproken alleen met een eyeliner stiftje overweg kan. Dit kwastje is alleen te koop in Pro Stores, helaas niet in de Douglas filialen.


MAC pencil in nr. 210


Oog zonder eyeliner


Oog na eyeliner

Aqua Cream is waterproof, I'm telling you! Als het er eenmaal op zit gaat het nergens heen. Ideaal als je last hebt van tranende ogen of vaak in je ogen zit te wrijven, want het blijft serieus zitten, no matter what! Wat ook een pluspunt is, deze eyeliner  geeft niet af. Soms heb je toch ineens boven je oog een randje zwart wat dan in feite je oogpotlood of eyeliner is die daar is doorgedrukt? Not with this one. 

Een andere manier om deze aqua cream toe te passen is onder het oog. Ik gebruikte een wattenstaafje en bracht de cream royaal aan onder mijn oog, eigenlijk ter vervanging van een oogpotlood. Ook dit loopt niet uit! Perfecto!



De laatste manier die ik kan verzinnen om de aqua cream toe te passen is over het gehele ooglid. Dat is even wennen want als het eenmaal opgedroogd is (wat vrij snel gaat) kun je er niets meer aan veranderen want het zit waar het zit en blijft daar ook zitten. Werk dus vooral snel en secuur. Blenden is dan ook geen optie met de Aqua Creams. Een tip is om de aqua cream tot in je crease aan te brengen, om er vervolgens oogschaduw in eenzelfde kleur aan te brengen waarmee je wel kunt blenden.

Hieronder bracht ik de Aqua Cream aan tot in mijn crease en gooide ik er vervolgens MAC Carbon overheen. Carbon blende ik tot iets boven de crease. Over de aqua cream bracht ik nog eens een gouden pigment aan voor extra sparkle - die op deze donkere ondergrond extra goed opvallen!



Even de feiten op een rijtje;
Een groot voordeel is het feit dat de Aqua Creams volledig water- en veegproef zijn. Je kan erover heen wrijven wat je wilt, water over heen laten stromen wat je wilt: de Aqua Cream verrekt geen spier en blijft zitten waar 'ie zit. Dat betekent dat je je nooit meer druk hoeft te maken over uitlopende oogschaduw of afgevende eyeliners. Je mag huilen, zwemmen en wrijven, allemaal geen probleem. Daarnaast is Aqua Cream sterk gepigmenteerd en handig in gebruik met zowel je vingers als een kwast.

Dit voordeel kan ook een nadeel zijn, tenminste als je niet zo geoefend bent met het aanbrengen van make-up. De Aqua Creams drogen vrij snel op en zijn daarna niet meer weg te vegen. Dit betekent dat je geen correcties meer kunt maken en je het dus meteen goed moet aanbrengen en snel een beetje! Ik zeg, oefening baart kunst, en met de tip van hierboven - om er oogschaduw overheen aan te brengen en hiermee te blenden - moet het goed te doen zijn.

Ondanks dat het extreem waterproof is kreeg ik het spul er gewoon af met mijn Andrea Garland Chamomile and Geranium cleanser. Works like a charm!
Als ik op vakantie ga neem ik dit product in ieder geval mee. Als ik dan ga zwemmen breng ik wat Aqua Cream aan als eyeliner en oogpotlood en dan zie ik er al een stuk frisser uit! Trouwens, in Florida is het erg humid (vochtig) dus smelt normale oog make-up sowieso van je hoofd af, daarvoor is Aqua Cream ook ideaal, dat blijft gewoon zitten.

Aqua Cream kostte zo rond de €20 en is te koop bij alle Sephora filialen. Koop dit product en andere producten van Make Up For Ever bij een Sephora filiaal bij jou in de buurt.

Q: Dragen jullie eigenlijk make-up in de zomer, op vakantie, of aan het strand?

Until next time,
Serena Verbon