vrijdag 4 juni 2010

Extreme 3D Manicures

Ik kwam op internet een aantal foto's tegen die nailart naar een geheel nieuw niveau brengen - op het freaky en bizarre af! Deze vorm van extreme 3D nailart is al jaren een hit in Japan maar ook in Amerika en Europa zijn er fans. Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden. Het is heel kunstig, maar ook heel onhandig. Neem bovenstaande foto bijvoorbeeld, een boom op je nagel? En zie ik daar ook een zwaan en een boot? Are you kidding me? Hoe ben je nog in staat dingen te doen met zo'n arsenaal aan spullen die aan je nagels kleven? Na de klik meer bizarre foto's van extreme 3D nailart.


Lipstick, spiegeltje, kammetje en strikjes - cute!

Wat een knotsen van Swarovski stenen - zou dat niet zwaar zijn?

One of my favourites - Hello Kitty en Gumball Machine Mani!


Floral 3D met kant - deze houdt tenminste nog een aantal functionele vingers over

Floral, Butterfly en Angels - Nails, what did you do with my left hand?

Waaiers, hoeden, stierenhoorns en roosjes - Spaans thema, I guess?


De handen bij elkaar beelden Balletvoorstelling de Zwanenprinses uit - creative!


Spring Florals - prachtig maar oh zo breekbaar!


Ik kan niet goed zien wat zij allemaal aan haar nagels heeft hangen, but it's a lot! 
Ontzettend oncomfortabel en het ziet er eng uit, als een klauwtje...


Koraaltakken, schelpjes en een kwal - Marine themed nailart


Rosegarden - totaal onhandig en onfunctioneel, but I love it!



Joekels van Rhinestones !
Grof, zwaar en onhandig maar ergens fascinerend en gaaf



I like nailart, yes I do! Ik kan echt genieten van die vrolijke ontwerpjes met strikjes, Swarovski steentjes, glitters en bloemetjes of van die prachtige gedetailleerde schilderijtjes. Nailart met nadruk op Art, want iedere nagel is een kunstwerkje op zich. Nail Artists zijn in mijn ogen talentvolle, creatieve kunstenaars.

Bovenstaande ontwerpen echter, gaan mij te ver. Niet omdat het niet mooi is, maar omdat de draagster totaal niet meer kan functioneren. Het is zo onhandig! De nailart ziet er erg oncomfortabel uit, te zwaar, te grof of gewoon te breekbaar. Voor fotoshoots is het ontzettend gaaf! Maar in het dagelijks leven maakt zo'n extreme 3D manicure je eigenlijk gehandicapt. En hoe mooi het soms ook kan zijn, als fashion of beauty je belemmerd in je doen en laten dan is het gewoon een no-go voor mij!

Hoe denken jullie hier over?

Until next time,
Serena Verbon