dinsdag 4 mei 2010

We stoppen ermee...

Sluit venster
Nee het is helaas geen grapje lieve mensen. Mijn moeder en ik heb hebben er gisteren eens goed over nagedacht en gepraat en we zijn tot het besluit gekomen om te stoppen met The Secret Garden. We zullen niet per direct de deuren gaan sluiten, maar we bouwen het geleidelijk af.



Voor jullie komt het misschien als een verrassing maar bij mij speelde de gedachte al langer. De laatste tijd kom ik echt tijd te kort. Ik woon natuurlijk sinds een half jaartje op mezelf. Niet alleen zelf het huishouden doen neemt meer tijd in beslag dan ik gedacht had, ook komen er vaker vriendinnen over de vloer of ga ik vaker de deur uit (ik hou er niet van om alleen te eten) wat ook mijn vrije avonden in beslag neemt. Daarnaast heb ik het veel drukker op mijn werk gekregen en werk ik regelmatig langer door. De vrije tijd die ik over houd spendeer ik het liefst zo lang mogelijk met Clarence, Coco en natuurlijk Bas. En dan niet te vergeten BeautyLab.nl! Ik plaats sinds begin dit jaar iedere dag een artikel en ook dit kost veel tijd. Ik denk dat ik gemiddeld zo'n 2,5 uur bezig ben per artikel.

Steeds vaker kon ik niet langs mijn moeder om te helpen met inpakken. Steeds vaker lukte het niet om foto's te maken, de site te updaten, gezellig samen spulletjes te maken. Voorheen beantwoordde ik klanten mailtjes direct, maar de laatste tijd duurde dat ook steeds langer. Het gaf me een benauwd gevoel, alsof we niet meer de service konden verlenen als voorheen het geval was. Jammer! We hadden er altijd zo veel plezier in maar door de drukte is dat plezier een beetje weggevallen. Steeds vaker voelde de webshop als een plicht in plaats van een leuke hobby waarin wij onze creativiteit kwijt konden.

Maar geen nood. We zullen altijd creatief blijven en zodra de druk van onze schouders is afgevallen begint het vast weer te kriebelen. Als mijn moeder en ik een heerlijke nieuwe scrub of Bath Goodie hebben gemaakt zal ik daar uiteraard een artikeltje over schrijven met de mogelijkheid tot kopen (bestellen via de mail). Het gaat dan echt op hobby basis, maar zo werken wij het prettigst. Mijn moeder maakt trouwens ook prachtige sieraden, en dat begint bij mij ook weer te kriebelen. Misschien dat ik over een tijdje wel wat sieraden te koop aanbied hier, who knows! Daar hebben we dan weer tijd voor.

Via BeautyLab.nl willen we wel een aantal producten blijven verkopen, namelijk de sheabutter en de african black soap. We vinden niet dat we het kunnen maken om dit niet meer aan te bieden omdat we hebben gezien dat er zo veel mensen baat hebben van deze producten. Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat ga doen, ik denk dat ik bovenaan een kopje 'shop' maak. Ook willen we graag de service blijven aanbieden van onze customized zeepcakes en petit fourtjes. Deze maken we dan in opdracht.

Nou, wel even een opluchting om mijn hart zo te kunnen luchten hier. Het is echt beter voor ons om te stoppen. Ik hoop dat jullie onze keuze kunnen begrijpen.

Nogmaals, we hebben nog genoeg grondstoffen dus we plaatsen de komende weken echt wel weer nieuwe dingen in de shop. Jullie hebben dus nog de mogelijkheid om jullie favo TSG product in te slaan. Niet huilen he? ;-)

Until next time,
Serena Verbon