zaterdag 29 mei 2010

Sushi Popper

Sushi. Mijn favoriete snack, lunch en avondmaal. Hier kan je me midden in de nacht voor wakkerschudden. Ik probeer het zo vaak mogelijk te eten want het is niet alleen erg lekker maar ook gezond! Op sushi gebied is er nu iets revolutionairs uitgevonden genaamd de Sushi Popper. Het lijkt op een Calippo ijsje maar in plaats van een waterijsje zitten er stukjes maki sushi in. Een geniale uitvinding of een flop?


Bekijk hieronder een korte video over de Sushi Popper op Times Square, New York City (zet wel even je geluid iets zachter):


De Sushi Popper bestaat uit 7 stukjes maki sushi en is verkrijgbaar in allerlei smaken. Zalm/Avocado, California en zelfs Key Lime Pie (huh?). Aan de zijkant zit een stokje waarin sojasaus zit om over je sushi te gieten. Het stokje zelf dient tevens als push-up. Je plaatst het stokje aan de onderkant en duwt de rol zodoende omhoog, net zo lang tot er een maki tevoorschijn komt die je uit de houder kunt happen. 



Sushi Poppers worden iedere dag vers gemaakt en geleverd aan cafe's en restaurants, snackbars, winkels, scholen, vliegvelden en noem maar op. De vraag is, wanneer komen deze geweldige dingen naar Nederland? Sushi Poppers zijn een geniale uitvinding voor onderweg. Meestal haal ik een bakje sushi bij Tiny Tokyo op het station, maar als ik niet in de trein kan zitten bij het raampje (en dus tafeltje) wordt het wel heel lastig eten. Met een Sushi Popper heb je dat probleem niet. Je kan overal en wanneer je maar wil sushi happen. Nice! Voor mij zou dit echt een ideale oplossing zijn en ik zou nog vaker sushi kunnen eten. Whoohoo!

Op de site kun je een sixpack bestellen voor slechts $29,95, dat komt op $ 4,95 per rol (omgerekend €4,00). Als je 2 sixpacks besteld verzenden ze het gratis wereldwijd, op droogijs, zodat het vers en gekoeld bij je aankomt. Ik vind dit helemaal niet duur zeg. En dan heb je 12 rollen in huis die je in de vriezer kunt bewaren tot ongeveer een maand. Ik kan 's ochtends een rol uit de vriezer meenemen naar werk, en tegen de tijd dat het lunchpauze is heb ik een Sushi Popper op kamertemperatuur, nomnomnom! I like it!

Wat vinden jullie van deze revolutionaire sushi uitvinding? 

Sushi Popper [Official Site]

Until next time,
Serena Verbon