donderdag 27 mei 2010

Review: Lush Glorious Mud

Glorious Mud, een nieuw Lush product uit de UK dat sinds vandaag te koop is in Nederland. Het ziet er misschien uit als een doodgewone straatsteen, maar niets is minder waar! Glorious Mud dankt zijn naam aan het hoofd ingrediƫnt Rhassoul modder, afkomstig uit het Marokkaanse Atlas gebergte. Gecombineerd met scrubbende en verzorgende bestanddelen is dit nieuwe product jouw must-have voor een zachte, gladde huid die klaar is om de zon in te gaan!




Glorious Mud is een vierkant blok van 125 gram en kost € 7,25.  Het ligt prima in de hand zodat je het gemakkelijk over je lichaamsdelen kun wrijven met roterende bewegingen. De geur is heel aards en heeft iets weg van jujubes (die dropjes) en tegelijkertijd ruikt het lekker fris met een vleugje zoet. Hmmmm! Volgens Lush zelf ruikt het naar Creme Anglaise.


Glorious Mud wrijf je tegen je vochtige huid onder de douche. Zodra het blok nat wordt begint het te fizzen en onstaat er een fluffy soort schuim die je vervolgens met ronddraaiende bewegingen over je huid kunt verdelen. De fijne structuur van de Rhassoul modder zorgt voor een prettig aanvoelende en effectieve lichaamsscrub. Bovendien staat Rhassoul modder bekend om zijn reinigende en zachtmakende werking op de huid. De aanwezige sesam olie zorgt ervoor dat je huid lekker gevoed aanvoelt na een flinke scrub beurt. 

Natuurlijk stond ik te popelen om dit product uit te proberen! Ik greep het blok in mijn hand en stapte onder de warme douche. Bij aanraking met water begint het blok meteen te bruisen (de combinatie natriumbicarbonaat en citroenzuur zijn hier verantwoordelijk voor) dus als je wilt dat je blok langer mee gaat raad ik aan jezelf te scrubben als je onder de straal vandaan staat. Het blok fizzt langzaam kleiner, en met iedere draaiende beweging laat het een dikke fluffy modderlaag achter op mijn huid. Glorious Mud is compact en lost heel langzaam op, het breekt niet vroegtijdig zoals ik met de Buffy wel eens heb gehad. Pas als het een flinterdun schijfje is geworden breekt het in kleine stukjes, eerder niet. De scrubdeeltjes van Glorious Mud zijn fijn maar effectief, een stuk minder grof dan die Lush sugar scrubs (thank god, want die vond ik echt bijna op het pijnlijke af).


Ik denk dat je het blok met twee douche/scrub beurten opmaakt, maar omdat ik vond dat ik hem goed moest testen heb ik het blok maar meteen helemaal opgemaakt (hihi!). Na het douchen depte ik mijn huid droog en merkte ik dat die 1. heel zacht en glad aanvoelde en dat het 2. helemaal niet nodig was om mezelf in te smeren omdat mijn huid totaal niet droog aanvoelde. Nice!

Glorious Mud is nu tijdelijk verkrijgbaar in de limited edition All-Inclusive Package bij Lush UK. In deze box zitten maar liefst 6 producten voor £ 10,00 (€ 11,60) wat echt een goede deal is! Naast Glorious Mud zitten er een aantal nieuwe en klassieke must-haves in dit geweldige pakketje, neem zelf maar eens een kijkje op de site.

Als je Glorious Mud los wilt kopen via Lush NL klik dan hier voor meer info.

Until next time,
Serena Verbon