vrijdag 14 mei 2010

Google Gekheid

Googelen jullie jezelf wel eens? Ik durf te wedden dat 1 op de 2 BeautyLab lezers het wel eens heeft gedaan! Am I right, am I right? Laat ik het dan ook maar toegeven. Yes. I google myself. Zo, dat is eruit. De laatste tijd ontdekte ik dat andere mensen mij ook aan het googelen waren, op vrij bizarre zoektermen als 'Serena Cynthia broer Verbon' en 'Serena lengte gewicht'. Wat mensen al niet over je willen weten he?

Hoe kom ik erachter waarop ik gegoogeld ben? Via mijn BeautyLab statistieken. Ik heb een programma op de site geplaatst die bijhoudt hoeveel bezoekers en pageviews ik per dag krijg. Wat het programma ook kan zien is via welke zoektermen men op BeautyLab terecht is gekomen. Dat is heel handig om te weten voor mij. Zo zie ik dat de meeste mensen via google zoeken op 'BeautyLab' of 'BeautyLab.nl' maar ze komen bijvoorbeeld ook op mijn site door de zoektermen 'Opening Zara Utrecht'  of 'Aardbei Acne' in te tikken. Ik gebruik trouwens Histats als statistiek programma, het is gratis en heel gebruiksvriendelijk.

Maar goed. Er werd dus gegoogeld op 'Serena Cynthia broer Verbon'. En niet eenmalig, nee de afgelopen dagen wel een aantal keer, zowel vanuit België en vanuit Nederland. Aha! Iemand is nieuwsgierig! Ik kan uren brainstormen over deze zoekterm (wat zocht die persoon precies voor info?) maar volgens mij is het vrij duidelijk: iemand is benieuwd naar mij en mijn (allerleukste, allerliefste en allergrappigste) vriend Bas. En Bas is de oudere broer van Cynthia. So here you go, een leuke foto van Bas en ik (en kleine Clarence):


En nu maar hopen dat ik het bij het rechte eind had en er iemand daadwerkelijk op zoek was iets meer info over mij en Bas, hihi! Het kan natuurlijk ook andersom zijn, dat iemand benieuwd is of ik een broer heb die eventueel met Cynthia aan het daten is. Maar helaas, ik heb geen broer!

Dan werd er verder nog gegoogeld op 'Serena lengte gewicht'. Kijk, daar plaats ik dan wel vraagtekens bij. Ik kan me niet voorstellen dat iemand geïnteresseerd is in mijn lengte en gewicht! Alhoewel, ik doe nu natuurlijk mee met die Miss Verkiezing, dus misschien zijn mijn tegenstanders research aan het verrichten om te kijken hoe het ervoor staat met de concurrentie. Of misschien zijn de sponsors benieuwd of ik überhaupt wel in hun lingerie en galajurken pas! Hoe dan ook. Hier het verlossende antwoord: ik ben 1.66 m lang en ik weeg 56 kilo. Hoppa!

En dan nu de lezersvraag! Eerlijk antwoord geven; heb jij jezelf wel eens gegoogeld?




Als je nog sappige google verhalen hebt, laat ze achter bij de comments. Misschien heb jij wel je vriend leren kennen doordat je hem had gegoogeld, of misschien ben je stiekem ergens achter gekomen waardoor je die droombaan hebt gescoord! Tell me!

Until next time,
Serena Verbon