dinsdag 11 mei 2010

Sieraden als Eyecatcher!

Het jaar 2010 is het jaar van de sieraden, zo lijkt het. Overal op internet stuit ik op de meest extravagante exemplaren. Ze zijn vooral erg groot, bizar, opvallend, gek, apart, kinky, noem maar op. Sieraden zijn geen accessoires meer, ze zijn juist het pronkstuk van een outfit. Celebrities are lovin' it! Neem nou bovenstaand sieraad. Ooit zoiets gezien? Klik verder om andere aparte sieraden te bekijken die ik voor jullie heb opgesnort via internet.



Skeleton Hand Bracelet 

Spinal Cuff

Python Ring

Crystal Rock Ring

Animal Kingdom

Elbow Cuff

Chainmaille Cuff

Armor Ring

Beetle Hand Jewelry

Shoulder Accessoire

Dead Fishhead Necklace|

Squid Necklace

De trendsetter: Beyonce met haar Robot Glove

Zangeres/Rapper M.I.A met een drievingerige ring op het MET Gala 2010

Conclusie
In 2010 zijn sieraden niet slechts accessoires maar heuze pronkstukken! De beperken zich niet slechts tot een oorlel, vinger, pols of hals. Nee. Ze nemen je hele hoofd, hand, onderarm of meerdere vingers in beslag. Opvallend zijn de hardrock thema's met designs van slangen, draken, skeletten en doodshoofden. Ook het Middeleeuwse thema is populair, met designs van harnassen, chainmaille, ridders en andere varianten van gevechtsuitrustingen. Verder zijn dieren(koppen) en insecten erg in trek. Designers laten zich maar wat graag inspireren door deze thema's, want overal kom ik een beetje van hetzelfde tegen.

Persoonlijk vind ik het prachtig en kunstig om naar te kijken, maar erg comfortabel lijkt het me niet. Sure, ik hou van aparte en opvallende designs. Maar als ik ga stappen is een puntige metalen handschoen wel het laatste wat ik zou dragen. Die heerlijke cocktail zou ik finaal uit mijn handen laten glijden. Zonde!

Wat vinden jullie van al deze aparte sieraden? Hoe lang zal het duren voordat wij deze nieuwe stroming van sieraden in de H&M kunnen kopen? En als het dan te koop is, zou jij er mee gaan lopen?

Leave a comment to share your thoughts...

Until next time,
Serena Verbon