zaterdag 17 april 2010

Shoplog Kopenhagen

Goodmoooorning everyone! Om iedereen tevreden te stellen heb ik zowel een Kopenhagen shoplog video als een foto shoplog verslag gemaakt. Om het wat overzichtelijker te maken heb ik mijn geshopte spulletjes onderverdeeld in categorieën. Enjoy!

Foto Shoplog Kopenhagen 2010

Fashion
Grof gehaakt tuniekje (truitje, jurkje) van de VILA. Echt een apart en gaaf ding! Ook leuk voor over je bikini.

Het gaat hier alleen om het topje hoor! Ik wilde gewoon een leuke fashionable foto maken die het topje combineert in een outfit. Het grijze topje is armloos met een mooi, redelijk diep decolleté. De onderkant heeft een mooi afgewerkt randje die rond afloopt. Het topje viel me op door de mooie details. Zilveren draden en strass zijn op een organische manier met elkaar verbonden. Ik betaalde rond de 30 euro voor deze top, en kocht hem bij Gina Tricot.

Detail van het topje.

Ik houd van zulke lekkere wijde shirts! Deze is van een dunne stof die soepel om mijn lichaam valt. De mouwen zijn lichtelijk vleermuis en het zakje en de rij knoopjes zijn leuke details. De stof zelf heeft een apart wetlook effect (Cynthia zei "het is net alsof je nog nat bent!"). Deze shirts zijn perfect als je gaat stappen of voor een lazy afternoon. Ik zie mezelf er ook nog wel naar een festival gaan. Het shirt is van Gina Tricot en kostte zo rond de 15 euro.

Eenzelfde type shirt, maar dan van een stevige katoen stof. Ook hier zit een zakje voor, en als leuk detail is de naad voor zichtbaar en is het shirt voor korter dan achter. Ideaal als je het over een legging wilt dragen, hij valt dan mooi over je kont. Ook dit shirt is van Gina Tricot en kostte zo rond de 15 euro.

De legging is het vetste van al mijn geshopte Kopenhagen spulletjes! Het is een zwarte, stevige legging (niet zo'n dunne doorzichtige) die bezet is met donkere strass kristallen en studs. Echt superstoer! Er zit ook een soort van motiefje in. Ik liep er dinsdag buiten mee, en ik keek naar mezelf in de weerspiegeling van de ramen, en mijn benen waren gewoon een en al BLING! Het fonkelde en schitterde helemaal, echt geweldig mooi! De legging was in de sale bij Oasis en ik betaalde zo rond de 40 euro.

Detail van de legging.

Sterling zilver kettinkje van de Accessorize. Schattig he?

Ken je die uitdrukking - it fits like a glove- ? Toen ik deze handschoenen aantrok leken ze wel gemaakt te zijn voor mij. Ze pasten precies! Geen ruimte over in de vingers enzo (jekenthetwel). Ze zijn stoer en sportief maar toch ook wel classy. Typische sportauto handschoentjes. En ookal heb ik dan geen mustang cabrio onder mijn kont, ik moest ze gewoon kopen! De binnenkant is lamsleer wat extreem zacht is, heel dun en soepel. De bovenkant is van een stevig gehaakte stof. Ik betaalde hier trouwens 40 euro voor wat ik een hele schappelijke prijs vind. Het merk is Gaucho. De kleuren passen perfect bij mijn Burberry trench, mijn leren jasje en nu ook bij mijn...tas.

Camelkleurige Pliage tas van Longchamp. Argh! Op de heenweg lekte er een pak Vifit in mijn (supermooie cognac kleurige leren) tas. Ik ben heel standvast met tassen. Ik heb er niet veel en ik wissel ze ook haast nooit om. Mijn leren tas was al jaren mijn buddy en ik heb hem met een beetje pijn in mijn hart moeten weggooien want de tas (en alle inhoud) rook naar zure babykots! Ik heb ook mijn camera hoesje vervangen voor een nieuwe (ik vond toevallig precies dezelfde op Schiphol) en ook mijn boek van Tess Gerritsen waar ik net in was begonnen kon de prullenbak ik. Mijn portemonnee kon ik nog een beetje afwassen. En mijn paspoort. Die ruikt de komende 4 jaar lekker zuur! Mieh!

Anyways, ik zocht dus een vervanging van mijn leren cognac kleurige favo tas. Er was niet heel veel keuze op Schiphol. Het waren of megadure designerstassen die mijn smaak niet waren, of crappy tourist rugtassen of de Pliage van Longchamp. Ik koos voor de Pliage. Ik moet zeggen dat ik Larissa een half uur heb gepest toen zij blij haar Pliage tas aan me liet zien. "Dat is een typische Aziaten tas!!" gierde ik. Ik heb wel gelijk want als je iemand met een Pliage ziet lopen heb je 75% kans dat het een asian is. Goed. Ik zocht een degelijke tas, eentje die, niet geheel onbelangrijk, goed afwasbaar is, en niet poepieduur. Eentje die ik over mijn schouder kan dragen, die qua kleuren goed bij mijn wardrobe past en goed bij elk soort . De Pliage is zo'n tas. Helemaal niet bijzonder als je het mij vraagt, maar wel verrekte functioneel. Tot nu toe ben ik er eigenlijk heel blij mee! En dan bevestig ik ook nog eens mijn eigen Asian/Pliage hypothese, wat wil je nog meer?


Sweet Stuff

Kawaii stickers van de Accessorize, Beauty & Fashion magazines (Hairflair & Beauty uit de UK en Seventeen uit de USA), icecream notitieschriftje, Michael Jackson boekje van uitgeverij Taschen.

Icecream popsicle dienbladje (de helft van een cafetaria size) en cupcake cupjes. Deze kocht ik in een soort Xenos achtige winkel en ze waren omgerekend maar een paar euro. De cupcake potjes kocht ik bij American Apparel. Oeh, de prijs ben ik (onbewust?) vergeten!


Beauty

L'Occitane Purifying Rice toner - na de sample verpakking moest ik de full size hebben - heerlijke toner waar jullie nog meer van zullen horen. Deze toner is niet goedkoop, namelijk zo rond de 20 euro.

Osis Mattifying powder - voor BIG hair! Deze is voor Nikkie (NikkieTutorials). De Dr.Pepper lip balm (via Urban Outfitters) is voor mijn zusje Tara die net als ik groot fan is van Dr.Pepper.

Cynthia ontdekte dat er een Make Up Store winkel was in de mall vlak achter ons hotel. Het is een professioneel Zweeds make-up merk met een breed scala aan kleuren in hun assortiment. Ik kocht gekleurde oogpotloden in brons en turkoois en een prachtige geelgouden oogschaduw. Geel is niet bepaald mijn kleur maar ik ben nergens nog zo'n goed gepigmenteerde gele kleur tegengekomen, dus ik moest hem wel meenemen. Hier kan ik leuke zomerse looks mee maken!

Close-up van de produkten en swatches

Ik wilde de MAC Counter op de Kopenhaagse luchthaven al voorbijlopen (dat hebben we in Nederland toch ook gewoon?) toen Cynthia me terugtrok. "Hier hebben ze speciale travel sets" zei ze, "dat verkopen ze alleen op vliegvelden". Dat liet ik me geen twee maal zeggen! Ik heb een aantal produkten van MAC waar ik heel tevreden mee ben, maar tot op heden had ik nog geen oogschaduw aangeschaft. Ideaal zijn daarom deze travel set paletten in Warm en Cool, met ieder 6 populaire kleuren oogschaduw. Per pallet betaal je 31 euro, dat is 5 euro per oogschaduw!

Hier volgt later nog een uitgebreid artikel van.

Zo, dat waren mijn geshopte spulletjes voor mezelf! Voor Bas, mijn zusjes en ouders had ik nog wat kleinigheidjes meegenomen. Voor Bas een beker met een hartjes snoepje, mijn zusjes kregen ieder een grappig klein hip rugzakje en voor mijn ouders kocht ik smorrebrot met 2 soorten Deense haring. Nomnomnom!

Until next time,
Serena Verbon