woensdag 14 april 2010

Big Red Lipstick Test: DE UITSLAG!

Herinneren jullie dit artikel nog van een tijdje terug? Ik wilde 5 tinten rode lippenstift testen op zo veel mogelijk meiden met verschillende huid- en haarkleuren. Het was een hele klus om zoveel verschillende proefpersonen te vinden maar het is me gelukt! Ik wil bij deze iedereen superhard bedanken - I couldn't have done it without you! Zo, en dan gaan we nu verder naar het onderzoek.

Mijn hypothese luidt; rode lippenstift staat bij iedereen. Iedereen kan het hebben! Ongeacht je leeftijd, haarkleur of huidkleur. Het is slechts een kwestie van de juiste rood-teint vinden die het beste staat bij jouw uiterlijk.


Hieronder zie je een foto collage die ik heb samengesteld uit maar liefst 35 foto's van alle proefpersonen. Van links naar rechts zie je hoe de verschillende kleuren rode lippenstift staan per proefpersoon. Zo kun je makkelijk zien welke kleur rood het mooiste staat bij dat type. Van boven naar beneden kun je zien hoe dezelfde lipstick staat bij verschillende types. Het is leuk om te zien dat dezelfde lipstick zo'n ander effect kan hebben per persoon.

Gebruikte lippenstiften, van boven naar beneden en van links naar rechts:
Catrice Rouge Satin 060 Spanish Red (oranjerood)
Hema Moisturizing Lipstick 65 (donkerrood)
Hema Moisturizing Lipstick 88 (rozerood)
Catrice Absolute Moisture 140 Burgundy (paarsrood)
Hema Moisturizing Lipstick 25 (roodrood)

[klik op afbeelding voor een groter beeld]

Proefpersonen, van boven naar beneden:
Florine - Blanke huid met oranjerood haar
Jane Doe (naam zoekgeraakt) - Blanke huid met donkerbruin en blond haar
Maren - Bruin getinte Aziatische huid met zwart haar
Cynthia - Blanke huid met platinablond haar
Mandy - Blanke Aziatische huid met zwart haar
Sabine - Blanke huid met blond haar
Patience - Donkerbruin tot zwarte huid met zwart haar

Conclusie
Persoonlijk vind ik dat ik dat ik mijn hypothese iets moet weerleggen. Het is niet een kwestie van de juiste kleur rood-teint zoeken die bij jouw uiterlijk past. Ik vind namelijk dat elke kleur rood goed staat bij ieder proefpersoon! De juiste kleur rood die bij jou past heeft wat mij betreft niets met je haar- of huidkleur te maken. Je kiest een kleur rood op basis van je persoonlijke voorkeur, je outfit, je mood of de gelegenheid waar je naartoe gaat, etc.

Durf!
"Rood staat me niet" is bij deze geen excuus meer! Met rode lippen zul je zeker geen aandacht te kort komen, het is nu eenmaal een opvallende kleur die veelal wordt geassocieerd met sex. Om deze reden durft niet iedereen deze vurige kleur te dragen, want niet iedereen durft (of wilt) opvallen. Rood is daarom niet voor iedereen weggelegd. Niet omdat het je niet zal staan, maar omdat je je niet prettig voelt in de spotlights. And there's nothing wrong with that!

Als je wilt beginnen met rode lippenstift maar nog niet all the way wilt gaan, probeer dan eerst aan de kleur te wennen. Gebruik een rode sheer lipgloss of breng lippenstift heel lichtjes deppend aan, en veeg het een beetje uit. Je kunt de lippenstift dan geleidelijk steeds dikker aanbrengen als je daar zin in hebt, en als je durft. Zet je in ieder geval schrap voor complimentjes! ;D

En dan nu de lezersvraag van de dag: heb ik jullie overtuigd?

Until next time,
Serena Verbon

MAC VRAAG 2: Wat is het credo van M.A.C?