woensdag 7 april 2010

Behind the scenes: Fashion Photoshoot

Mijn nichtje Maren werkt in een ontzettend leuke kledingwinkel genaamd Strictly (een groot deel van mijn garderobe is afkomstig uit deze winkel). Maren heeft sinds een aantal maanden een digitale spiegelreflex waar ze flink mee aan het oefenen is. Het leek haar leuk een semi-professionele fashion photoshoot te organiseren - en als Maren iets organiseert dan is dat tot in de puntjes verzorgd.

Afgelopen tweede Paasdag kwamen we bij elkaar; Maren de styliste/fotograaf, Larissa (zusje) en Jacqueline (vriendinnen) als modellen en ik was gevraagd als visagiste/hairstyliste. De locatie was in de winkel Strictly (in de binnentuin, binnen in de winkel en in de winkelstraat).

Bij aankomst had Maren al setjes kleding klaar gehangen en een hoop schoenen van thuis meegenomen. Ze had verschillende soorten thema's bedacht die ieder een verschillende make-up en hairstyle nodig hadden, en ik mocht me flink uitleven!





De modellen Jacq en Larissa:


Jacq


Larissa

Bij een binnentuin stelde ik me een prachtige boom voor onder een kabbelend fonteintje, maar dit was de realiteit:



Toch heeft Maren hier prachtige foto's weten te schieten. Ze gaat heel creatief met de ruimtes om; ze gebruikt ieder object, muurtje, hoek, trappetje of boomstronk tot ze de perfecte foto heeft geschoten.



Maren (in zwart wit gestreept shirt) en Jacq in de binnentuin


Maren en Jacq voor de winkel, in de winkelstraat (Oud Kerkhof, Utrecht)


Jacq opgemaakt voor de 'Junkie' Look: uitgelopen smokey eyes met nude lips


Jacq poseert tegen het rolluik in de winkel

Het was een leuke maar zware dag; we zijn zo'n 5 uur achter elkaar non-stop bezig geweest. Omkleden, haar en make-up, foto's schieten. Als Maren foto's van Jacq aan het maken was deed ik de make-up en het haar van Larissa, en andersom. Er was geen moment van stilte, iedereen had altijd wel wat te doen.

Maren is geen professionele styliste en fotografe, Jacq en Larissa zijn geen professionele modellen en ik ben geen professionele hairstylist en visagiste, maar ik mag jullie vast zeggen dat de foto's uitzonderlijk goed zijn! Niet overdreven hoor, en ik wil ook echt niet opscheppen, maar wat ik op Maren's camera zag kan rechtstreeks een magazine in!

Ze heeft zo'n 1000 foto's waaruit ze een selectie gaat maken. Deze foto's zal ze nog bijsnijden en licht bewerken, ze kunnen alleen nog maar mooier worden dus. Zodra ze de foto's op haar fashion blog heeft geplaatst laat ik ze ook hier zien. Ik ben in ieder geval heel trots op haar. Ze heeft alles bedacht, uitgezocht, georganiseerd en gefotografeerd. Ze gaat het nog ver schoppen, I tell you! ;)

Ik ben echt benieuwd naar de uiteindelijke foto's! En ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden. Hopelijk komen mijn visagie- en hairstyle kunsten ook een beetje goed uit de verf.

Until next time,
Serena Verbon