woensdag 10 maart 2010

Review: Nivea Double Effect Shower & Shave

Vanaf begin 2010 is Nederland weer een handig beauty produkt rijker: Nivea Double Effect Shower & Shave. Deze multifunctionele douche- en scheercreme moet natuurlijk getest worden door iemand die: 1. altijd haast heeft, en 2. te lui is om een speciale scheergel in huis te halen. De aangewezen persoon voor deze test is uiteraard yours truly.


Mijn badkamertafeltje is weer een produkt rijker.

Shower & Shave is speciaal gemaakt voor de vrouw die een leuk, druk leventje leidt. Ik kan me hier wel in vinden. Mijn dagen zien er doorgaans ongeveer zo uit: ik kom uit mijn werk, doe boodschappen, begin met koken, afwassen, beetje opruimen, check mijn email (en twitter, youtube, wat blogs) en ... ja hoor! Nog maar een half uur om op tijd bij mijn volgende afspraak te zijn, gezellig wat drinken in de stad met vriendinnen.

Even snel onder de douche springen is er voor mij nooit bij. Ik was uitgebreid mijn haar met shampoo en conditioner, reinig mijn gezicht met african black soap en scheer mijn oksels, benen (en eventueel snoei ik daar beneden ook wat bij, eerlijk is eerlijk). Hoe dan ook, alle tijd die ik onder de douche kan besparen is welkom!



Nivea Double Effect Shower & Shave is verrijkt met huidverzachtende avocado olie en beloofd een rijke schuimlaag die het scheren vergemakkelijkt. De douche- en scheercreme ziet er uit zoals elke andere douchegel. Creme-kleurig met een parelmoerglans. De geur is fruitig, friszuur, zacht en vrouwelijk. Lekker, maar vrij neutraal en niet te overheersend. Persoonlijk vind ik dat perfect voor een douchegel. Als een douchegel namelijk te sterk ruikt en ik spray na het douchen een parfum op dan ruik je zoveel geuren door elkaar, dat vind ik niet prettig.



De Shower & Shave beloofd helaas niet het rijke schuim die goed op de huid blijft liggen. Het beloofd echter wel het vergemakkelijken van het scheren. Het schuim is anders dan normale douchegels. Deze douchegel produceert een glibberig, gellerig schuim die je mesje langs je huid doet razen. De werking is een beetje te vergelijken met dat spul dat aan weerskanten van die Venus Breeze mesjes zit. Ik scheer mijn stoppeltjes perfect en snel weg, de huid die achterblijft is superglad. Shower & Shave droogt mijn huid niet uit maar heeft ook geen extra voedende werking. Wel voelt het lekker zacht (en glad!).



Voor een fles van 250 ml betaal je € 3,39. Het is een fijn produkt, al betwijfel ik de dubbele werking: kan je niet met iedere andere douchegel net zo glad scheren? Ik scheer met de Venus Breeze mesjes, waar dus een soortgelijk spul aan beide kanten van het mesje zit. Wellicht merk je wel verschil als je met 'normale' mesjes scheert. De Venus mesjes zijn erg duur, dus het zou uiteindelijk wel geld kunnen schelen! Als douchegel is het in ieder geval een aanrader, en dat je er ook nog eens mee kan scheren is mooi meegenomen!

Hebben jullie Nivea Double Effect Shower & Shave al uitgeprobeerd? Wat vinden jullie van zulke 2-in-1 produkten?

Until next time,
Serena Verbon