zaterdag 20 maart 2010

How-to: Winged eyeshadow

Op internet kwam ik foto's tegen van celebs met prachtige rock chic oogschaduw, de zogenaamde winged eyeshadow. Winged eyeshadow (en winged eyeliner) geven je een hele sexy oogopslag. Het staat heel glamourous en feestelijk, de perfecte look voor een speciale gelegenheid dus. Opvallend is dat de meeste looks met deze winged eyeshadow gemaakt is met donkere (grijze) tinten en een touch of shimmer.

Persoonlijk denk ik dat winged eyeshadow ook perfect kan voor casual occasions, maar gebruik dan neutrale kleuren en zorg dat de 'wing' niet te ver uitsteekt en dat je de oogschaduw niet te ver boven je ooglid aanbrengt.




Hieronder heb ik een video tutorial gemaakt waarin ik laat zien hoe ik Winged Eyeshadow aanbreng. Ik gebruik minerale make-up van EllaRoseMinerals, een Etsy shop waar mijn moeder vaak haar minerale make-up koopt. EllaRose heeft goed gepigmenteerde oogschaduw en verstuurd ook naar Nederland, neem dus zeker eens een kijkje in haar shop. Goed, op naar de video:



Hieronder nog een paar close-ups van de look. De kleuren zijn in het echt veel intenser, maar door de flits vallen ze een beetje weg op de foto:





Zie je hoe de winged eyeshadow de vorm van je ogen veranderd en je een hele sexy oogopslag geeft? Ik lijk wel een ander mens zo! I like! En het is zo simpel eigenlijk! Voortaan als ik ga stappen draag ik mijn oogschaduw zo.

Wat vinden jullie van deze winged eyeshadow look?

Until next time,
Serena Verbon