vrijdag 26 februari 2010

Webshop opening: The Beauty Bakery


Vandaag is het moment aangebroken waar we allemaal het afgelopen jaar naar toe hebben geleefd, want vanaf vandaag opent The Beauty Bakery dan eindelijk haar digitale deuren! The Beauty Bakery (TBB) is een webshop met schattige bath & body goodies die een ware lust voor het oog zijn.



Beauty Lab heeft een
exclusief interview afgetroggeld van webshop eigenares (en beste vriendin) Angel Raterman. Angel en ik go waaay back! We hebben samengewoond, samen Ibiza onveilig gemaakt en samen de ingewanden uit ons lijf gelachen. Al ruim een jaar leef ik van dichtbij mee met Angels voorbereidingen voor haar webshop en ik vind het dan ook extra bijzonder (en leuk!) om als eerste beautyblogger een artikel over The Beauty Bakery te mogen schrijven. Angel, we (mama en ik) zijn trots op je!


Serena & Angel op Ibiza

-Begin interview-

Serena: Kun je vertellen hoe je op het idee bent gekomen om TBB te beginnen?

Angel: Nee, gaat je niks aan.

Serena: Dan krijg je een pakje peuken.

Angel: Ok. Eigenlijk heb ik het stiekem een beetje van jou afgekeken. Het webshoppen dan. Ik vind het zo ontzettend leuk wat je doet. En ik kijk best tegen je op! Jij lult er niet over, geen gebullshit, jij doet gewoon. En dat vind ik stoer. Hoewel jij het iets anders doet, want jij maakt de producten ook daadwerkelijk zelf en dat is waanzinnig uniek. Ik wilde graag een beautyshop waarin buitenlandse cosmeticamerken worden verkocht die in Nederland niet of nauwelijks verkrijgbaar zijn. En zo werd na een soepele bevalling LaBeauty.nl geboren.



Serena: Dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe TBB is ontstaan.

Angel: O ja. Nou Labeauty.nl dus. Ik moest inkopen gaan doen en als ik nu terugkijk, realiseer ik me dat ik daar helemaal niet goed in ben. Ik kocht namelijk alles, maar dan ook echt alles, wat ik tegen kwam en leuk vond. Van nagellak (en dan niet 10 maar gelijk 100 kleuren) tot handgemaakte natuurlijk zeepjes (en dan niet 3 maar gelijk 15 soorten) en van complete make-upkits tot cupcakes voor in bad. Op een gegeven moment was mijn huis geen webshopmagazijn maar een compleet warenhuis. En toen kreeg ik een relatiecrises omdat ik het huis had volgeramd met rotzooi maar toen trok ik een pruillip en toen was het weer koek & ei.



Serena: Ja, heel fijn voor je. Maar ik vroeg: HOE IS TBB ONTSTAAN?!

Angel: O ja. Toen dacht ik: Wacht even. Als ik naar de kaasboer ga, wil ik daar geen nagellak kopen. Dan geloof ik de ambachtelijke kaas namelijk niet meer. Dus ik besloot de winkels uit elkaar te trekken. LaBeauty voor de make-up en TBB voor alle handgemaakt Bath & Body dingetjes.



Serena: En waar komen de spulletjes vandaan die je in je shop hebt?


Angel: Gewoon uit China. Daar worden ze gemaakt door hele kleine magere kindjes en die krijgen aan het eind van de week dan een lekkere boterham met kul u yuk. Nee hoor. De grote voorwaarde die ik stel aan de producten is dat alles met de hand gemaakt moet zijn. En dat zijn ze ook, door lieve vrouwtjes die voormalijk in UK & US wonen en die als hobby zelfgemaakte beauty producten maken. Het dus allemaal uniek er wat in de shop staat wordt speciaal voor mij vers op bestelling gemaakt. Op de cupcake soaps na (die worden gemaakt van glycerinezeep) zijn alle producten natuurlijk en zitten ze boordevol romige verzorgende ingrediënten. Elk product moet een lust voor het oog maar ook voor de huid zijn. Klinkt als een cliché maar dat ben ik ook. ;-)



Serena: En kun je in max. 3 woorden omschrijven waar TBB voor staat?


Angel: Tuurlijk! Lekker kort maar krachtig, hou ik ook van. Ik hou van dingen waar ik een blij gevoel van krijg. Dat zijn nieuwe schoenen, vrolijke liedjes, een kakelverse splinternieuwe tas… Maar in de eerste plaats mezelf verwennen met lekker verzorgingsproducten. Ik ben verslaafd aan mijn bad. Ik lig er dan ook elke dag braaf in, maar alleen een plas water is saai. Dus ik maak mezelf heel happy door er een bath cupcake of een bath melt in te gooien! Daar wordt mijn huid heerlijk zacht van en ik ga er verrukkelijk van ruiken. Daarnaast wordt ik blij van bakkerijtjes. Van die schattige kleintjes, die met een bakkertje die een muts op heeft en alle kleuren taartjes en cakejes heeft. Dus 1 + 1 = The Beauty Bakery. Taartjes voor je huid. En niet voor je heupen! Hoppatee! Dus: TBB is een feel good winkeltje waar je unieke verwencadeautjes voor jezelf kunt shoppen.

Serena: Dankje Eend! Das was inderdaad lekker kort en bondig. Mag ik je bedanken en je heel veel succes wensen met de shop?!

Angel: Nee.

Serena: Graag gedaan!

-Einde interview-

Hieronder volgen een paar screenshots uit de Beauty Bakery webshop om ontzettend hebberig (en hongerig) van te worden:





Het geweldige aan The Beauty Bakery is dat alle produkten met de hand gemaakt zijn door lieve hobby huisvrouwtjes, je kunt zien dat er veel tijd en zorg in de produkten is gestoken. Geen massa produktie maar stuk voor stuk uniek handwerk met prachtige details. Angel heeft stad en land (ok, eigenlijk de hele wereldbol) afgespeurd naar dit soort eenmans bedrijfjes. Ik weet dat dit haar ontzettend veel tijd heeft gekost, maar goed, dan heb je ook wat: een website om bij te kwijlen en waar het maar moeilijk is jezelf te bedwingen niet alles in je winkelmandje te proppen!

Neem dus allemaal een kijkje in The Beauty Bakery webshop. Maar wees gewaarschuwd, je kan niet wegklikken zonder wat te kopen ;-)

Volg The Beauty Bakery op twitter voor leuke nieuwtjes en akties.

WINNEN!
Volgende week organiseren Angel en ik een leuke winaktie voor de lezeressen van Beauty Lab, so stay tuned als je lekkere prijsjes wilt winnen!

Until next time,
Serena Verbon