maandag 22 februari 2010

Red Red Lips

Ik ga altijd voor de roze tinten lipstick. Zacht roze, perzik roze, nude roze. Lekker safe! Toen ik besloot om eens een andere kleur uit te proberen wilde ik niet te veel uitgeven, want stel je voor dat ik het na 1 keer dragen helemaal niets vind, dat zou zonde zijn. Dus maakte ik voort richting die goeie ouwe HEMA.



Bij de HEMA hebben ze tot mijn verbazing een behoorlijk groot assortiment lipsticks. Ik koop wel eens vaker make-up daar, maar ik besteedde nooit veel tijd aan hun lipsticks. Stom eigenlijk. Ze hebben diverse lijnen met een uiteenlopend scala aan kleuren, en ze zijn stuk voor stuk prachtig. Ik koos voor een donkerrode kleur, nummer 65 uit de moisturizing lipstick lijn. De prijs is me even ontschoten, maar het was echt niet meer dan € 4,-.



De lipstick brengt lekker creamy aan, hij glijdt soepeltjes over mijn lippen en dekt in 1 laag. De kleur is zoals de lipstick zelf, en geeft dus goed pigment af. Het is donkerrood, maar niet te donker, met een warme ondertoon. Het is lichter dan bordeaux, ik denk dat ik deze kleur eerder als kersenrood zou bestempelen. De glans is niet super glossy, maar ook niet mat, een beetje ertussenin, zeg maar satin.

Wat is dat trouwens een tijdrovende klus zeg! Als je een beetje naast je liplijn aanbrengt zie je dat meteen. Ik heb voor het eerst een kwastje gebruikt om een lipstick aan te brengen (ik heb geen lipliners) wat prima werkt, maar het duurt zo lang. Het is echt een precisiewerkje, maar dan heb je ook wat.



Ik had trouwens ergens gelezen dat als je voor rood kiest en je hebt een getinte huidskleur, dat donderrood dan de beste keuze is. Oranjerood of knalrood steekt bij mij te veel af. Ik vind wel dat deze stelling klopt, deze kleur rood steekt niet te fel af, het maakt me niet bleek.

Vanavond had ik deze lipstick voor het eerst in het openbaar op. Wel even wennen! Ik had het gevoel dat ik na ieder slokje drinken mijn lippen bij moest stiften. Aan het eind van de avond zat het er nog wel redelijk goed op, maar inderdaad een stuk minder. Bijstiften is een must als je er de hele avond splendid uit wilt zien. Niet iets voor op het lab dus, maar wel leuk voor een avondje uit.

Hebben jullie een rode lippenstift in jullie stash? Dragen jullie hem bij speciale gelegenheden of dagelijks? En welke kleur rood heb je, en past het goed bij je huidskleur?

Until next time,
Serena Verbon

ps. vanavond als ik terug ben van het lab zal ik de BeautyLab Experiment video editten en uploaden. Hopelijk komt er dan voor 20.00u nog een artikel online vandaag!