donderdag 4 februari 2010

Boots review: Rose Vanishing Day Cream

Boots, opgericht in 1849, is misschien wel een van de oudste cosmetica merken ter wereld. Er bestaat een heus Boots archief, vol met oude traditionele recepten, natuurlijke ingredienten (etherische olien), verpakkings ontwerpen en reklame posters. De lijn "Original Beauty Formula" van Boots is hierop geinspireerd. Het leukste aan deze lijn zijn hun vintage verpakkingen. Ze hebben iets ouderwets maar dan 'in a good way', heel nostalgisch en romantisch.



Mijn zusje Larissa zocht een eenvoudige dagcreme voor haar droge huid. De keuze viel op de Rose Vanishing Day Cream (50 ml) van ongeveer € 9,00. Deze formule bevat onder andere olijfolie, cacaoboter en etherische oliĆ«n van geranium en damascus roos.



Larissa:
"ik wilde graag een fijne makkelijke creme die ik na het douchen op mijn droge huid kon smeren. Vooral omdat er gezegd werd dat deze creme een kalmerende werking op de huid heeft, leek dit perfect voor mij! Mijn wangen zijn vaak erg rood als ik onder de douche vandaan kom. De creme heeft een normale textuur en is gewoon wit, niets bijzonders. Ook de geur is niet erg speciaal, maar dit maakt voor mij niet veel uit. De roos ruik je heel subtiel. Ik heb liever een neutrale geur dan dat ik zo ontzettend zoet ruik dat ik bang ben dat alle wespen op me af komen! Deze dagcreme trekt echt ontzetttttttend snel in! Dat is fijn als je bijvoorbeeld haast hebt en ook nog je foundation moet aanbrengen! Ook heb ik het gevoel dat deze creme mijn huid inderdaad kalmeert en gaaf maakt."

Ingredienten:
Aqua (Water), Glycerin, Sorbitan stearate, Cetyl alchol, Olea europaea (Olive) fruit oil, Dimethicone, Phenoxyethanol, Sodium polyacrylate, Theobroma cacao (Cocoa) seed butter, Xantham gum, Sucrose cocoate, Methyparaben, Ethylparaben, Citonellol, Tetrasdoum EDTA, Geraniol, Linalool, Pelargonium graveolens flower oil, Limonene, Parfum (Fragrance), Rosa damascena flower oil.

Wat vinden jullie van de verpakkingen, zijn ze niet prachtig? Ik hou echt van die vintage look. Deze produkten staan echt mooi in de badkamer of op je beauty tafel. De prijzen zijn naar mijn mening zeer betaalbaar en dat is altijd mooi meegenomen. Ik ga binnenkort ook maar eens wat aanschaffen uit deze leuke lijn!

Until next time,
~Serena Verbon