donderdag 21 januari 2010

Sjekkie voor je porum!

Mijn jongste zusje Tara heeft een ontdekking gedaan die ze graag met jullie wil delen. Hieronder dan haar eerste artikeltje op Beauty Lab! Show her some luv and leave a comment!

NO MORE SHINY T-ZONES!!

Oke, dé shiny T-zone, meiden met een gemengde of vette huid zijn er vast bekend mee. De T-zone is het vettere gedeelte van je huid, namelijk je voorhoofd, neus en kin. Dit vormt een T, vandaar de naam. Deze beruchte zone staat er ook om bekend onzuiverheden toe te laten.

Een natural glow op je huid staat gezond en mooi. Maar je hebt glow en je hebt shine. Als de T-zone té glimmend is kunnen er situaties plaatsvinden zoals mensen die vragen of je eventjes stil wilt staan, zodat ze hun makeup kunnen bijwerken……via je voorhoofd! 0_0 Not so charming!


Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om van je glimheid af te komen;
-Je gezicht goed wassen
-Poederen, poederen, poederen
-Blotting tissues gebruiken

Laten we even doorgaan met de blotting tissues. Wellicht ken je ze al, deze tissues absorberen het overtollige talg van je gezicht en matteren de huid. De voordelen: Geen glimmend gezicht meer, make-up blijft goed zitten, handige meeneem verpakking, snel en effectief (als je sneaky wilt bijwerken is dat NO PROBLEM).

Zo hebben bijvoorbeeld The Body Shop en Essence blotting tissues in hun assortiment.


Bron: The Body Shop.
Trea Tree oil facial blotting tissues.
Ongeveer € 8,00



Bron: Essence.
Stop Shine oil control paper.
Ongeveer € 2,00.

Sommige blotting tissues bevatten een laagje poeder. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij mij werkt dat poeder niet. Je kan het op zo'n papiertje helemaal niet goed doseren zodat er van die witte poeder ophopingen ontstaan (vaak rond de neus want die glimt!) met als resultaat dat mensen denken dat je een coke snuivende junkie bent. Or is that just me?


FAIL!

We blijven Nederlanders en studenten dus we gaan voor cheap cheap cheap en effectief! Lucky you, ik heb namelijk een geweldig en goedkoop alternatief gevonden die ik graag met jullie wil delen. Ik ontdekte laatst dat Mascotte vloeitjes, jeweetwel, waar je shag in rolt, perfect als blotting tissue kunnen dienen! Dit was voor mij DE ontdekking van 2010.


“Mascotte Groen heet eigenlijk Mascotte Gommé. Vanaf 1944 rolt men hiermee het lekkerste shaggie (spreek uit: sjekkie). Mascotte Gommé vloeipapier is een zuiver natuurproduct gemaakt van speciaal geselecteerde plantenvezels. 
Het papier is gebleekt zonder chloor en heeft een plakrandje van zuivere Arabische gom. Mascotte is voorzien van hele fijne gaatjes en brandt uitstekend en mooi gelijkmatig. 
Vandaar: Mascotte rolt beter, plakt beter, brandt beter. Mascotte 3 x Beter.”


Wat moet ik in hemelsnaam met shagvloeitjes? Mijn zus Larissa kwam mijn kamer in en smeet een pakket met 10 pakjes Mascotte vloei op mijn bureau. Zij had die een keer gekregen en gaf ze aan mij omdat ik vast wel iemand zou kennen die shag rookt. Hmm…. Ze liggen er nu al een maandje.

Ten tweede, ik was hard aan het blokken voor mijn herkansing toen mijn welbekende “Studie Ontwijkende Gedrag” beter bekend als SOG weer eens opdook. Ik bekeek mezelf in de spiegel en werd zowat verblind door de shine van mijn neus. De mascotte vloei lag voor mijn neus en dacht ‘HEY’ volgens mij absorberen die papiertjes als een malle (wat ik allemaal wel niet bedenk en doe om eventjes niet te hoeven studeren...), dus ik pakte een vloeitje en depte hem op mijn neus and.. IT WORKS!!! En goed ook!!



Mascotte Groen; Geen glim, geen coke neus, klein en handig om mee te nemen, zuiver natuurproduct, heel goedkoop (€ 0,25 per pakje van 50 vloeitjes).
Hebben jullie ook last van een glimmende T-Zone? Zo ja, wat doe je ertegen? En zou je de mascotte vloeitjes uit willen proberen?

Peace out,
Tara Verbon