woensdag 27 januari 2010

Henna: the results!

Eindelijk, the results! Allereerst even vertellen wat we hebben gedaan (we, want mijn zusjes Larissa en Tara kwamen langs en hebben me goed geholpen). Ik heb het blok Lush Caca Rouge in 6 grove brokken gebroken en deze in een glazen vuurvaste kom gedaan.


Vervolgens heb ik er kokend water op gegoten en eventjes gewacht. Het water wordt direct opgenomen door de henna blokken en na een tijdje werd alles zacht en kon je er een beetje in porren en roeren. We hadden helaas geen plastic lepen dus hadden we een houten lepel omwikkelt met plastic folie. Een metalen lepel konden we niet gebruiken want metaal + henna = a big no-no!


Je moet meer water toevoegen om een smeuïg papje te krijgen met de consistentie van een dikke yoghurt. We hebben het au bain marie verwarmd om het sneller en zonder klontjes op te lossen. Het onderstaande papje is zelfs nog te dik! Het mag veel dunner. Tijdens het aanbrengen kwam Larissa er namelijk achter dat we haast te weinig henna hadden, kun je nagaan zo'n groot stuk! Als we het papje vanaf het begin dunner hadden gemaakt hadden we dit probleem niet gehad denk ik.


Ik moest van Larissa vermelden dat het aanbrengen van de henna een onwijs zwaar karwei is. Het duurde ook iets langer dan als je normale haarverf zou gebruiken, maar het was vooral vrij dik en lastig en het gaat ook haast niet zonder te knoeien! Gelukkig deden we het in de badkamer, met kranten op de vloer, en in oude kleding.

Na het aanbrengen omwikkelde Larissa mijn hoofd met plastic folie (again, vermijd aluminiumfolie want dat is een metaal!) wat er zeer charmant uit zag, hihi. Daarna maakte ik met een handdoek een tulband op mijn hoofd. Hiermee heb ik (yes ik was ook per ongeluk in slaap gevallen) maar lieft 9 uur gewacht voordat ik het ging uitwassen. 9 uur!



Tijdens het shampoo'en had ik limegroen schuim! Ik heb het goed nagespoeld met veel water en na het wassen nog eens conditioner erin gemikt. Dit zijn foto's zonder flits bij daglicht:



En dit is een foto zonder daglicht maar met flits:


Zoals je ziet geen schokkend resultaat. Niets vlammend rood/oranje! Zoiets had ik ook wel verwacht hoor met mijn donkere lokken. Toch zie je wel, vooral bij de laatste foto, iets van een warme gloed met een rode ondertoon. Ook valt me op dat mijn haren supermooi vallen! Echt meer volume van nature (dus zonder dat ik er haarprodukten voor hoef te gebruiken) en het shined! Het voelt voller en gezonder aan.

Het schijnt dat de kleur na 2 dagen nog iets intenser wordt. Als ik verschil merk, zal ik uiteraard nog een fotootje schieten van mijn coupe om aan jullie te showen!

Ik heb trouwens superveel gehad aan het artikel van Madelon, die je hier kunt nalezen. Mocht je ook henna willen gebruiken dan is haar artikel zeker de moeite waard om even door te lezen. Heel informatief en duidelijk. Ook wil ik iedereen bedanken die met henna-tips kwam aanslepen. Meiden, jullie zijn super, dankjewel! Ik ga zeker de henna shampoo en conditioner aanschaffen om deze subtiele gloed zo lang mogelijk te behouden.

Wat vinden jullie?

Until next time,
Serena Verbon