dinsdag 5 januari 2010

Bamisoep Serena Style

Je kent het wel. Je komt thuis van een harde dag werken of je bent de hele dag al zo sloom dat je vergeten bent boodschappen te halen, maar je barst van de honger! Geen zin om te koken en niets in huis. What to do?

Beauty Lab heeft de oplossing voor jou! BAMISOEP! Iedereen zou standaard een stuk of 10 pakjes in huis moeten hebben, is mijn mening. Bamisoep, ook wel noodle soup of instant noodles genoemd, is goedkoop (nog geen 50 cent per pakje), snel (binnen 5 minuten op tafel), gezond en ook nog eens heel erg lekker. Binnen no-time tover je een heerlijk maaltje op tafel waar je gasten je om zullen respecteren.

In principe is bamisoep nu niet bepaald heel erg vol van smaak *insert understatement* maar hier heb ik wat op gevonden. Ik 'pimp' mijn bamisoep namelijk altijd met extra ingredienten zoals sambal, atjar tjampoer (Indonesische zoetzure groenten), ketjap medja (zoete sojasaus) en gebakken uitjes. Al deze ingrediƫnten zijn te koop in iedere supermarkt en toko en zijn altijd handig om in huis te hebben. Je combineert hier een echte smaaksensatie van pittig, zuur en zoet en de uitjes geven een krokante bite.

In onderstaande video laat ik jullie zien hoe je zo'n indrukwekkende kom bamisoep in elkaar flanst en geef ik voor het eerst mijn secret recipe prijs *bijzonder momentje*. Kijken jullie mee?



Ik hoop dat ik jullie wat leuks en nieuws heb geleerd op 'kook'-gebied. Mochten jullie ooit in bovenstaand doemscenario terecht komen denk dan aan mij en aan de bamisoep en doe je ding. Vergeet niet te variƫren! Zo zijn dunne plakjes komkommer, tauge, garnaaltjes of stukjes kip ook heerlijk door een pakje bamisoep. Enjoy!

Until next time,
Serena Verbon