vrijdag 20 november 2009

Test: Coffee Latte - facial scrub mask

In het vorige bericht heb ik jullie al een tipje van de sluier gegeven betreft de nieuwe facial masks. Nou gisteren heb ik alle ingrediënten bij elkaar gedaan en gemengd met een mix van crème fraiche en yoghurt. Het resultaat was een smeuig mengsel dat rook naar een superlekkere koffiespecialiteit a la Starbucks! Yummy!

Mijn zusje heeft een erg droge huid en ik heb een ietwat vettige huid. Omdat we het allebei lekker vinden als iemand a) onze haren borstelt b) ons lijf verzorgt hebben we elkaars rug en gezicht ingesmeerd met het nieuwe masker. Omdat er ook gemalen koffie in het masker zit diende dit meteen als een scrub, dus hebben we het masker met ronddraaiende beweging aangebracht. De scrub was niet te grof voor in het gezicht.


Hier is mijn rug en gezicht ingesmeerd.


Larissa wilde haar arm ook ingesmeerd hebben - ze heeft last van Kerastosis Pilaris - een huidaandoening wat ongeveer 1 op de 4 mensen heeft. Het zorgt voor bultjes en rode vlekjes op voornamelijk bovenarmen, maar hierover later meer. Omdat ze zo'n droge huid heeft heb ik 1 wang ingesmeerd, zodat we dat achteraf beter konden vergelijken met haar andere wang.

Larissa:
Na het afspoelen was Larissa's arm een behoorlijk stuk zachter en gladder dan de arm zonder masker, wat een verschil! Ik ben benieuwd of haar Kerastosis Pilaris er weg van zou gaan als ze het iedere week zou behandelen met het masker. Het gaat nooit echt weg natuurlijk, maar het kan wel een stuk minder worden en als normaal aanvoelen.

Haar wang was niet heel droog, maar voelde ook weer niet gevoed aan. Dit masker is waarschijnlijk niet geschikt voor droge huidjes, ondanks de toegevoegde havermout, honing en melk, die over het algemeen toch wel zorgen voor wat meer vocht. Wel was het lekker zacht en glad en zei ze dat ze er een schoon gevoel bij kreeg.

Serena:
Ik ging onder de douche staan om alles af te spoelen en met het afspoelen merkte ik dat mijn huid daarentegen wél ultra gevoed aanvoelde. Het kan ook door de creme fraiche komen, maar mijn huid voelde zelfs een beetje olieachtig en glad aan. Ik was er aangenaam door verrast! Het masker krijg je gemakkelijk van je huid af zonder veel boenen, ook een prettige bijzaak. De ingrediënten in combinatie met de scrubbende koffie gaven me een superzacht velletje en het voelde schoon aan! Het masker droogt trouwens wel hard op, maar niet superhard.

Al met al zou je kunnen concluderen dat het masker geschikt is voor een normale tot vette huid (gezicht) en ieder huidtype (lichaam). Het reinigt, maakt zacht en glad, exfoliëert en voedt (mits aangemaakt met creme freche of een ander zuivel product zoals kwark of yoghurt).

Het masker bevat onder andere; organische faitrade koffie, fairtrade cacao, melk en honing. Ik zit er aan te denken om er fairtrade rietsuiker doorheen te mengen, voor een nog betere scrub (dit zal ik eerst moeten testen).

Lijkt het jullie wat, koffie op je smoel in plaats van er in? :D

until next time,
~Serena Verbon