woensdag 21 oktober 2009

Druk druk druk! Huisje update #1

Afgelopen maandag heb ik de sleutel gekregen van mijn nieuwe (en eerste) woning! That's right! Ik heb eindelijk de stap genomen om mijn ouderlijk huis te verlaten en een volwassen meid te worden. Strijken? Stofzuigen? Koken? Allemaal vage begrippen voor mij. Afwassen? Ramen zemen? Schoonmaken?! Ik word al kriebelig als ik er aan denk. Maar goed, het moest toch eens tijd worden dat ik het leer, niet?

Waar ik dan weer wél goed in ben is shoppen. Ik heb dan ook al wat spulletjes gekocht voor in mijn huisje. Een prachtige onbewerkte eikenhouten eettafel (die ik nog moet oliën), een teak houten sushi krukje en een antieke kamelen bankje die ik voor € 7.50 op de kop heb getikt bij de kringloop.


Teak houten sushi krukje.


Plaatje van een kamelen krukje (van internet geplukt).
Die van mij heeft alleen een bruinlederen zitvlak die mooi is bestikt.




Eenvoudige eikenhouten eettafel.


Verder kleine noodzakelijke dingen zoals een bezem, stoffer en blik, emmers, sponsjes, schoonmaakmiddelen en een trapje. Ik ben er nog niet zo goed achter hoe al deze apparaten werken, maar ik ben vol goeie hoop dat het me op een dag zal gaan lukken!

Op de vloer komt laminaat (supervoordeel bij IKEA, slechts € 6,95 per vierkante meter, alleen deze week!) in antiek Tundra en op de muren komt gedeeltelijk verf en behang. Het behang is echt het TOFSTE behang e-var!! Het is gewoon special effects 3D! Ik verf één muurtje metallic goud-achtig en de rest wordt crème/wit.


Het tofste behang e-var!! Die van mij is alleen niet donkerbruin maar creme/wit/champagne.


Bovenstaande is dus alleen de huiskamer en keuken, voor mijn slaapkamer en de hal heb ik nog niets besloten, haha! Het is ook allemaal zo veel werk, en we zijn niet eens echt begonnen. Vind het wel allemaal heel spannend sjeg!

Tot dusver een korte update betreft mijn woning. Sorry dat ik de laatste tijd zo druk ben iedereen. Ben amper op Twitter te vinden, mails laat ik onbeantwoord en de site heeft er ook onder te lijden. Ik maak het allemaal goed, I promiss!

Until next time
~Serena Verbon