zaterdag 3 oktober 2009

Demi's Dilemma's: Meneer de Puist

Mijn twitter vriendin Demi kampt zo af en toe met een ontsierende knoepert van een puist op haar snoezige gezichtje. Oh no! Gelukkig weet Demi raad. Lees hieronder haar weg naar verlossing.

Ze zijn vies, lelijk, pijnlijk en zitten flink in de weg! Rara wat is het? Het is een puist... maar geen normale puist. Nee nee. Dit is het echte werk. Niets geen onderhuidse wankers die je met een beetje geweld kunt uitknijpen, maar een hele grote steenpuist! Een zware jongen. Je kan er in zitten knijpen tot je een ons weegt maar er komt gewoon niets uit. Jullie denken nu vast, blegh stop, hou op, gadverdamme! I knów!


Dus als je wilt kun je dit artikel gewoon skippen en naar beneden scrollen voor de volgende. Maar iets in je wilt gewoon doorlezen, of niet dan? You dirty girl!

Ik weet zeker dat er veel meiden zijn die hier echt iets aan hebben, aangezien iedereen wel eens last heeft gehad van zo'n enorme basterd. Normaal gesproken smeer ik een uitdrogend zalfje op zo'n puist, zoals Spotcream van Dr. van der Hoog of Grease Lightning van Lush. En normaal gesproken verdwijnt de puist vanzelf, al na een paar dagen. But not this time! Ik werd een beetje radeloos aangezien deze puist geen millimeter kleiner werd en ook steeds meer pijn begon te doen. Ik besloot om wat zwaarder geschut in te zetten. Ik nam een klein beetje masker (Purify van The Secret Garden) in combinatie met tea tree olie en smeerde mijn puist hiermee in. Meteen nadat ik het goedje had afgespoeld kreeg ik spijt. What did I do? Het bovenste laagje was er af geweekt en nu lag de puist dus helemaal open! Dit is zo niet wenselijk aangezien er nu allerlei bacteriën in gaan broeien en de boel kunnen ontsteken.

Ik heb de gehele dag erna met zo’n grote sjaal rond gelopen om mijn puist te verbergen voor de rest van de wereld toen me ineens een idee te binnen schoot. EUREKA! Zoals Dagobert zou zeggen. Kennen jullie die koortslip pleisters van Compeed? Ze zijn doorzichtig en bevatten de volgende eigenschappen:
1. Snel herstel
2. Verbergt het lipblaasje direct
3. Vermindert tinteling, jeuk en branderigheid
4. Vermindert roodheid en zwelling
5. Vermindert pijn
6. Vermindert blaarvorming en helpt korstvorming te voorkomen
7. Vermindert risico van besmetting buiten de wond



Als het voor een lipblaasje werkt, waarom dan ook niet voor een mega puist? Andere voordelen van de patch zijn dat hij onopvallend onzichtbaar is en de puist tegelijkertijd afsluit en dus beschermt tegen bacteriën en zo ontstekingen voorkomt. Je kunt gemakkelijk foundation en concealer aanbrengen OVER de patch heen. Dit is veel beter dan foundation aanbrengen direct op de (openliggende) puist. Je puist wordt dan namelijk alleen maar erger en het duurt alleen maar langer voordat het geneest, plus de kans op ontsteking is zo veel groter. Bovendien kun je het met patch veel beter camoufleren terwijl het tegelijkertijd aan het genezen is. Beter kan je het niet hebben toch?

What to do. Ontsmet je mega puist met alcohol en zorg dat ie goed droog is. Plak vervolgens de patch op die afzichtelijke naarling zoals staat aangegeven in de bijsluiter. Na een tijdje voelde ik meteen verlichting! Het brandde inderdaad minder en de zwelling nam af. Ik heb een beetje foundation over de patch aangebracht en nu zie je er bijna niets meer van!

Dus dames! Hebben jullie een flinke knoepert van een puist en wil je deze uiteraard graag verbergen, doe het dan op bovenstaande manier. Succes guaranteed! Het laatste wat je wilt doen is concealer meteen op het onding zelf smeren, dus een patch gebruiken is de ideale oplossing voor dit probleem.

Voor de liefhebbers heb ik een 'voor' en 'na' foto gemaakt. Kijken is op eigen risico! ;)



Demi bedankt voor het delen van je frustraties en je retegoeie tip!

Until next time
~Serena Verbon