woensdag 9 september 2009

Massage kaarsjes



Caroline van In de Watten verkoopt heerlijke verwennerijen voor het lichaam en prachtige minerale make-up. Toen ik bij haar op bezoek was heb ik dan ook een kleine lading van haar lekkere spulletjes meegesmokkeld naar Nederland, zodat ik het hier op mijn gemakje kon proberen.

Zoals jullie weten ben ik een drukbezet vrouw. Ik werk fulltime op het lab en zodra ik thuiskom is het avondeten, afwassen en hop aan de slag voor The Secret Garden. Eens in de zoveel tijd moet ik dan ook echt even een relax avondje voor mezelf inplannen, zodat ik niet op een dag doodmoe instort. Zo'n relax avondje bestaat meestal uit simpelweg nietsdoen, maar ik wilde er dit keer iets bijzonders van maken. Caroline heeft namelijk hele luxe massage kaarsen gemaakt en ik stond echt te popelen om deze uit te proberen!



Wat zijn massage kaarsen precies? Net zoals andere kaarsen steek je ook deze gewoon aan met een vuurtje. Het wordt pas leuk als ze de 'kaars' bereiken, wat in het geval van Carolines kaarsen bestaat uit verzorgende was, boters en oliën (Sheaboter, Babassuboter, Jojobawas, Sojawas, Parfum, Vitamine E). De warmte van de vlam smelt deze ingredienten en tegelijkertijd komt er een heerlijke subtiele geur vrij waarmee de kaars is gegeurd. Als er voldoende gesmolten is blaas je de kaars uit en wacht je een momentje zodat het iets af kan koelen. Dit is belangrijk, omdat het anders nog te heet is. Door het handige schenktuitje kun je gemakkelijk wat olie in je handpalm gieten en insmeren over je lichaam.

Tijdens het vol laten lopen van mijn bad heb ik de kaarsen aangestoken. Het stond zo gezellig en romantisch tijdens het badderen! En de geuren die vrijkwamen waren echt heerlijk. Toen ik na 20 minuten besloot om uit bad te gaan blies ik de kaarsjes uit. Ik stapte uit bad, depte mezelf droog en goot wat olie uit één van de kaarsjes in mijn handpalm. Het smeert gemakkelijk uit en je hebt helemaal niet veel nodig om je hele lichaam mee in te smeren. Je lichaam voelt gevoed en ruikt goed naar het parfum van de kaars. Natuurlijk is een massagekaars ook zonder bad prima te gebruiken.



Massage kaarsen zijn in mijn ogen echt DE BOM! Ik ben fan. Het is echt een 100% verwen produkt! Pure luxe! Het is ook zo multifunctioneel. Het staat gezellig, romantisch, ruikt lekker, is verzorgend voor je lichaam en geurt je lichaam. Het lijkt misschien een beetje omslachtig, eerst aansteken en dan pas kunnen smeren, maar binnen 5 minuten heb je een plasje olie gecreeërd voldoende voor je hele lichaam, want het smeert heel zuinig uit (met dat kleine beetje in mijn handpalm kan ik mijn hele lichaam insmeren). Omdat je er iets langer op moet wachten dan bij andere produkten, is een massage kaars misschien iets wat je eerder bij bijzondere gelegenheden zal gebruiken, zoals mijn relax avondje of ....... een spannende massage? Who knows?

Ik kan massage kaarsen in ieder geval aan iedereen aanraden, met of zonder bad, en met of zonder lover. Caroline heeft ze tot nu toe in vier heerlijke geuren gemaakt; Creamy Coco, Pomgranate Noir, Lavender Woods en Pink Sugar. Ze verkoopt ze tegen een speciale introductieprijs in haar webshop voor slechts € 4.95. W000t w0000t! Dat is echt geen geld dames en heren! En is je kaarsje op, dan hou je ook nog een supercute kannetje over. Wat wil je nog meer? Klik hier om meteen even een kijkje te nemen bij de massage kaarsen in haar shop.

Wat vinden jullie van massage kaarsen? Zouden jullie het bestellen?

Until next time
~Serena Verbon