zaterdag 25 april 2009

Big Hollywood Hair tutorial





Soms blader je door de Cosmo Girl en dan zie je zo'n prachtig volumineus kapsel voorbij komen. Helemaal tot in perfectie gestyled, echt ieder lokje heeft een reden. Echt schitterend! Ik slaak een diepe zucht. Van zo'n kapsel kan ik alleen maar dromen! Om die steek jaloezie te verzachten sus ik in mezelf "hier is uuuuren aan gesleuteld Sereen, dit kapsel krijg je alleen met een personal hairstylist en na de fotoshoot zakt het geheel toch als een plumpudding in elkaar". Ik bevestig mijn eigen gedachte met een tevreden knikje. Ik voel me meteen stukken beter en blader snel door naar de volgende pagina.

Maar wat als ik je zou vertellen, dat zo'n BIG hairdo niet alleen is weggelegd voor celebrities met knaken? Wat als ik je zou vertellen dat ook jij, ja JIJ, zo'n torenhoog kapsel kunt creëren?

Angel Raterman (SkinSweets op Twitter) is één van mijn beste vriendinnen en een echte kenner op beauty, make-up en haar-gebied. Binnenkort openen de deuren van haar beauty webshop Skin Sweets (klik). Vergeleken met haar ben ik echt een ontzettende nooby. Wat ik altijd supermooi aan haar vind (lees: jaloers op ben) is haar torenhoge kapsel met van die prachtige uitgezakte krullen. Just like a celebrity!

In dit filmpje heb ik haar gevraagd om ons uit te leggen hoe ze dat toch iedere keer flikt! Benodigheden zijn ouderwetse krulspelden (ook wel bekend als warmwater rollers), een föhn, veel mousse (Grootheidswaan van Got2Be), veel haarlak (Shine & Fix en Golf & Slag van Andrélon) en eventueel serum (Andrélon) en Brylcream. Ze deelt haar speciale aanbreng techniek en een masseer-skill die je haar écht een volumeboost geeft.

Deze tutorial duurt vrij lang (ik moest het zelfs opsplitsen in part 1 en part 2), maar het is echt de moeite waard beide video's helemaal af te kijken. Angel legt alles heel duidelijk en kordaat uit en slingert hier en daar met supergoede tips. Ach en ze probeert nog zo serieus te blijven terwijl ik soms kapot ga van het lachen achter de camera, haha! Angel je hebt het top gedaan!

We hopen dat jullie het filmpje leuk vinden en er ook wat van opsteken :)

Until next time
~Serena Verbon