woensdag 18 februari 2009

solid lotion barrr

Ik heb vandaag ein-de-lijk geprobeerd wat ik al heel lang wilde uitproberen, een recept voor een solid lotion bar (ook wel massage bar of massage melt). Vorige week ontving ik mijn bestelling uit Engeland met allerlei chique verpakkingen zoals deze twist-up tube en nu leek het me heel handig om de solid lotion bars op deze manier te maken. Het is een handig formaatje (8 cm hoog, 4,5 cm breed en 2,5 cm dik) dus je stopt het zo - hop - in je handtas, toilet tas of beautycase. Het twist-up systeem maakt het heel schoon en zuinig in gebruik. Je krijgt hier geen vette handjes van (en geen vieze pluisjes op je bar) en je draait pas weer wat solid lotion bar omhoog als je het nodig hebt dus je gebruikt nooit te veel.



De solid lotion bar bestaat uit bijenwas, sheabutter, kokos olie en druivenpit olie en is gegeurd met jullie all time favourite scent Sweetie Pie. Ik heb het recept aangepast zodat de bar gemakkelijk over de huid glijdt zonder dat het te stroef of te glibberig aanvoelt en het wordt verbazingwekkend snel opgenomen! Het is te gebruiken op een droge of vochtige huid. Lekker voor na het douchen, of als rescue-on-the-go voor de droge plekjes zoals ellebogen, knieën en voeten.

Dit is zó handig! Het trekt echt supersnel in. Ik smeerde net zelfs wat op mijn gezicht en het trekt bijna net zo snel in als een creme, ideaal. De verpakking is echt een pluspunt omdat het veel makkelijker is in gebruik, het is hygiënischer en schoner, je doet er zo veel zuiniger mee én het is goed te doseren. Sorry als ik te verkoperig of opschepperig overkom hoor, maar ik ben er gewoon helemaal in de wolken mee, hihi! Ik blijf maar pluspunten vinden!

En wat vinden jullie van mijn allernieuwste produkt?

Ik wil deze solid lotion bar maken in verschillende geuren. Sowieso Sweetie Pie, maar ook Flower Explosion (Flower Bomb type) en Coconut Cream. Hebben jullie nog suggesties?