dinsdag 25 oktober 2011

Age is just a number


Afgelopen vrijdag was het zo ver. Angel is officieel 30+ worden! Ze maakt altijd grapjes over haar leeftijd, zo van 'ik word voor de 6e keer 25' en 'ik ben zo oud dat ik niet meer over straat durf' en 'volgend jaar ga ik met pensioen', maar in feite kan het haar niets schelen. Age is just a number, right?









Mijn moeders water brak thuis. Doodleuk stapte ze op de fiets om met 80 km per uur naar het AZU te racen. Dat is mijn moeder. ‘Moment, ben even een kind baren. Kom zo terug.’ Daar aangekomen vroeg ze een verpleegster om mijn vader naar het ziekenhuis te dirigeren. Een interessante uitdaging, want hij bevond zich op dat moment samen met nog 25.000 andere brullende kerels in het FC Utrecht Stadion waar hij een Europa Cup wedstrijd stond te supporten. En omdat er in 1980 nog geen mobiele telefoons waren uitgevonden, laat staan sms, whatsapp, twitter of ping, moesten de regelnichten van het stadion een beroep doen op hun creatieve oplossingsvermogen om uit die schreeuwende mannenmassa Hans Raterman te pikken. 

En zo gebeurde het: de wedstrijd werd stil gelegd en door de geluidsinstallatie galmde ‘Hans Raterman, je bent vader geworden van een dochter. HOERAAAAAA!’ Waar de supporters elkaar voor de aankondiging nog heftig-middelvinger-opstekend de ene terminale ziekte na de andere toewensten, gingen er na de blijde boodschap 50.000 handjes in de lucht gevolgd door een loeihard oergejuich. En zo werd ik, vandaag 31 jaar geleden onder begeleiding van 25.000 brullende kerels, als een verloren prinses verwelkomd op de wereld. 

Waarschijnlijk is daar ook mijn compleet verstoorde zelfbeeld ontstaan. Opmerkingen als ‘Goh, het gaat nu wel hard hè?’ of ‘Jaja, het aftellen is begonnen’, gaan mijn ene oor niet eens in, laat staan dat ze er aan de andere kant nog uit komen. 20 worden vond ik prima. 30 worden vond ik geweldig. En 60 zal ik net zo leuk vinden. Leeftijd zegt mij niets. Ik ben tevreden met elke leeftijd en ook met mezelf, of ik nou 10 kg zwaarder of lichter ben. En of ik nou 10 jaar jonger of 10 jaar ouder ben. 


Toch zit er ergens wel een tegenstrijdigheid in, want waar ik me ook op kan verheugen is het moment dat ik mezelf over een jaar of 25 hoor zeggen ‘Hup dokter, ophijsen die handel. Als ik wakker word, wil ik eruit zien als een kind van 8. Tot over een uur of 4, hier met die narcose.’ Plastische chirurgie staat niet op mijn lijstje van doodzondes. Eentje dan, daarna moet je direct stoppen om niet de kant van Farah Fawcett op te gaan. Die kon niet meer fluiten zonder van oor tot oor uit te scheuren. Hoewel, tegen die tijd is de technologie zo ver gevorderd dat we onze ‘Do-it-yourself face liftjes’ waarschijnlijk gewoon bij de Appie kunnen kopen. In de bonus bij de meepakkers voor €25,-. En ik sta vooraan. 

Lieve allemaal, many thanks voor alle felicitaties! Jullie hebben me het gevoel gegeven echt jarig te zijn en daarvoor heel veel dank! Dit weekend heb ik het gevierd met mijn liefste vrienden. Heerlijke happen, veel bubbles en verse botox op tafel en om 00.00 kreeg ik te midden van mijn vrienden mijn 1e facelift. Van mijn lieve vriendinnen Serena, Nena & Sanaz kreeg een uitgebreide Mojito cocktail set, van mijn werk een prachtige Chanel taart, van vriendin Maxime een Chloe wallet en van de rest centjes zodat ik mijn nieuwe kindje kan gaan ophalen in de Bvlgari shop. 


En wie jarig is moet trakteren. Daarom trakteer ik deze hele week, tot 1 november, op 20% korting over je aankopen bij The Beauty Bakery. And that’s a lot! So, have fun met shoppen!! :D


Wat vinden jullie van het ouder worden? Hoe zien jullie jezelf over 10, 20 en 30 jaar? En zie je ertegen op of kijk je er naar uit?

Liefs, Angel

Bezoek mijn webshop: TheBeautyBakery.nl

Volg me via Twitter: twitter.com/thebeautybakery